سئو وب سایت

گوگل تگ منیجر چیست؟

تاثیرات گوگل تگ منیجر چیست

گوگل تگ منیجر چیست؟ شناخت مخاطبان یک کسب و کار همیشه جذاب و البته کاربردی است. در گذشته که خبری از کسب و کارهای دیجیتال نبود بسیاری از کسب و کارها با ارائه یک فرم به خریداران و درخواست از آنها برای تکمیل اطلاعات اقدام به ایجاد یک باشگاه مشتریان می کردند. شناخت بهتر و بیشتر مخاطبان می تواند مسیر را برای ادامه راه روشن کند. 

امروزه با توسعه تکنولوژی وظیفه جمع آوری داده ها به عهده ابزارهای دیجیتال است. بازاریابی به شیوه های سنتی دیگر رنگ و بوی کهنگی گرفته است و با سرعت به سمت مدرنیزه شدن می رود. گوگل تگ منیجر چیست؟ این مورد یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که اطلاعات خوبی برای تحلیل سایت در اختیار وبمسترها و البته تیم بازاریابی قرار می دهد. در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه ابزار “گوگل تگ منیجر چیست” گفتگو کنیم.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با گوگل تگ منیجر چیست؟

برای اینکه بخواهیم بدانیم گوگل تگ منیجر چیست؟ باید به برخی نکات توجه کرد. همانطور که گفته شد جمع آوری داده های یک کسب و کار می تواند برای ادامه راه بسیار اثربخش و مفید باشد. تحلیل رفتار و شیوه تعامل مخاطبین با سایت شما حاصل جمع آوری همین داده ها است. 

فرقی ندارد در حوزه فروش پوشاک فعالیت می کنید یا یک کارخانه قطعات صنعتی دارید. شما در هر صورت باید نحوه تعامل کاربران با سایت خود را دائما رصد کنید. شاید تصور کنید بهترین ابزار برای این کار گوگل آنالیتیکس می باشد. در کاربردی بودن این ابزار هیچ شکی نیست اما این ابزار قادر به ارائه شفاف تمام داده ها نیست و با محدودیت های خاصی روبرو است. به همین دلیل وبمسترها به ابزار دیگری به نام گوگل تگ منیجر روی آورده اند.

آشنایی با گوگل تگ منیجر چیست

کاربرد اصلی گوگل تگ منیجر چیست؟

کاربرد گوگل تگ منیجر چیست؟ این سوالی است که بعد از شناخت درباره مفهوم آن برای افراد ایجاد می شود. در ساماندهی تگ های ردیابی به شما کمک خواهد کرد. تگ های ردیابی تگ هایی هستند که اطلاعات کاملی در مورد رفتار و شیوه تعامل کاربران با سایت به ما ارائه خواهند داد. تعداد این تگ ها بسیار زیاد است. به نحوی که برای ردیابی آن ها به کمک هر ابزاری ممکن است در اقیانوس بی پایان از این کدها گرفتار شوید. 

مدیریت این تگ ها روز به روز دشوارتر می شود. از این رو کمپانی گوگل در قالب ایده ای هوشمندانه ابزار گوگل تگ منیجر را معرفی نمود. این ابزار رایگان تیم های دیجیتال مارکتینگ را در راستای گردآوری داده ها و مدیریت Tracking Tag ها یاری می کند. در واقع اگر بپرسید که کاربرد اصلی گوگل تگ منیجر چیست، باید گفت که این ابزار در نهایت به تدوین استراتژی های بازاریابی کمک می کند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره یادگیری سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مهم‌ترین اصول سئو تایتل
مطلب مرتبط

نحوه مدیریت تگ ها به کمک گوگل تگ منیجر چیست؟

پیش تر گفتیم که گوگل تگ منیجر چیست و دانستیم که این موضوع ابزاری برای مدیریت تگ ها می باشد. اما تگ چیست؟ تگ در واقع یک قطعه کد است که زبان آن جاوا اسکریپت بوده و داده ها را همچون یک جاروبرقی از صفحات مختلف وب جمع می کند! 

تیم دیجیتال مارکتینگ برای اینکه متوجه شود کاربران سایت چه رفتار و تعاملی با سایت دارند به این داده ها نیاز دارد. این تگ ها دارای تنوع بی نظیری هستند و هر کدام وظیفه جمع آوری داده های خاصی را به عهده دارند. در نتیجه داده های مربوط به هر رفتار در قالب یک تگ ویژه گردآوری می شود. به عنوان مثال یک تگ ممکن است داده های مربوط به تعداد کلیک های کاربران را جمع آوری کند و تگ دیگر مسئول جمع آوری داده هایی باشد که مربوط به تعداد کالاهای موجود در سبد خرید است.

گوگل تگ منیجر ابزاری مناسب برای مبتدی ها و حرفه ای ها

یکی از خوبی های گوگل تگ منیجر چیست؟ یکی از این موارد این است که هم افراد مبتدی و هم افرادی حرفه ای و متخصصین می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این ابزار دارای شیوه عملکرد روان و شفافی است و افزودن و ادیت کردن تگ ها در آن به غایت ساده است. پس فرقی ندارد سایت یک کسب و کار کوچک را مدیریت می کنید یا سایت یک کمپانی جهانی؛ گوگل تگ منیجر تحت هر شرایطی ابزار ایده آل است.

برای آشنایی و کسب اطلاعات کلاس حضوری سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

روش های افزایش سرعت ایندکس سایت
مطلب مرتبط

گوگل تگ منیجر به دانش برنامه نویسی نیاز دارد؟

اگر در تیم بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنید، مطمئنا از شنیدن این پاسخ خوشحال خواهید شد؛ خیر! استفاده از گوگل تگ منیجر به دانش برنامه نویسی نیازی ندارد. همین نکته مثبت موجب شده تا تیم بازاریابی از وابستگی به تیم برنامه نویسی رها شود و در این حوزه روی پای خود بایستد. اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ به راحتی می توانند تگ های دلخواه را بنویسند و در سایت قرار دهند. ایجاد تگ ها نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد.

اما دقت داشته باشید که توسعه تگ ها به این راحتی ها هم نیست. شما باید حداقل دانش فنی را در سطح پایه داشته باشید که بتوانید تگ ها را توسعه دهید. هر چند که گوگل تگ منیجر دارای قالب های از پیش ساخته شده می باشد، اما ممکن است نیاز به ساخت یک تگ سفارشی پیدا کنید. پس سعی کنید هم راستا با استفاده از گوگل تگ منیجر دانش خود را در حیطه این ابزار گسترش دهید.

آشنایی با مفهوم Trigger در گوگل تگ منیجر چیست؟

برای کار با گوگل تگ منیجر باید حتما با مفهوم تریگر آشنا باشید. تریگر چیزی نیست جز شرط لازم برای برای اجرا شدن یا اجرا نشدن یک تگ. تریگر در واقع تعیین می کند که در صورت درست بودن پاسخ دریافت شده تگ اجرا شود و در غیر اینصورت اجرای تگ صورت نپذیرد. تریگرها دارای انواع مختلفی هستند؛ All Elements، Page View، JavaScript Error، Just links و YouTube Video از جمله تریگر هایی هستند که دستور اجرای یک تگ را می دهند. برای آشنایی با انواع دیگر تریگرها می توانید از طریق موضوع “ابزار گوگل تگ منیجر چیست” اقدام کنید و لیست کامل آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره سئو در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تاثیر رابط کاربری بر افزایش ترافیک سایت
مطلب مرتبط

تاثیرات گوگل تگ منیجر چیست؟

سایت های اینترنتی به ویژه فروشگاه های آنلاین برای بررسی شیوه تعامل کاربران و اتخاذ سیاست گذاری های جدید و تدوین استراتژی های کاربردی باید رفتار کاربران را بررسی کنند. داده های مربوط به شیوه تعامل کاربران در تگ های مختلف ذخیره می شود، اما تعداد این تگ ها بسیار زیاد است. 

ابزار گوگل تگ منیجر کمک می کند تا این تگ ها دسته بندی شوند و داده های مربوط به هر تگ به طور جداگانه گردآوری و مدیریت شود. در نتیجه تدوین یک استراتژی بازاریابی ایده آل کار سختی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *