سئو وب سایت

تاثیر ساب دامین بر سئو

تاثیر ساب دامین بر سئو

برای اینکه به تاثیر ساب دامین بر سئو بپردازیم، لازم است با مفهوم آن آشنا شویم. احتمالاً در هنگام جستجو در سایت های مختلف با زیر دامنه های مختلفی رو به رو شده اید. مواردی مانند blog.domain.com و غیره زیردامنه های دامنه اصلی یک وب سایت هستند. به این زیر دامنه ها به اصطلاح ساب دامین SubDomain گفته می شود. یک ساب دامنه در حقیقت قسمتی از سایت اصلی محسوب می گردد، اما از دید موتورهای جستجو قسمتی متمایز از سایت به شمار می رود.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش تکنیک های سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تاثیر ساب دامین بر سئو

از آنجایی که زیر دامنه ها می توانند، وب سایت را بخش بندی نمایند پس برای ایجاد مدل های مختلف محتوا سایت، می توان از آن ها استفاده نمود. محل قرارگیری نام ساب دامین در نشانی وب یا url و قبل از نام دامنه می باشد. باید توجه نمود که ساب دامین با دامنه اصلی تفاوت دارد. اگرچه از نظر تعریف و مفهوم کلی شباهت هایی با نیز یکدیگر دارند. به عنوان مثال به لحاظ محتوا، سئو، ساختار و حتی رنگ دارای شباهت های خیلی کمی می باشند. در ادامه همراه سایت پالیز محتوا باشید تا با تاثیر ساب دامین بر سئو آشنا شوید.

استفاده از وبلاگ در سایت:

استفاده از وبلاگ یا فروشگاه در سایت باعث بالا رفتن حجم محتوای سایت و در نتیجه سنگین شدن آن خواهد شد. به همین دلیل استفاده از یک ساب دامین برای ایجاد فروشگاه و بلاگ گزینه مناسبی به شمار می آید. تاثیر ساب دامین بر سئو.

ایجاد بخش موبایل در ساختار سایت:

امروزه اغلب مدیران سایت ها برای بهینه سازی کسب و کار خود اقدام به راه اندازی نسخه موبایل از سایت خود می نمایند. این کار با استفاده از ساب دامین به راحتی و بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. تاثیر ساب دامین بر سئو.

قرار دادن بخشی از مطلب سایتی برای مناطق جغرافیایی متفاوت:

بسیاری از وب سایت ها بخش های مختلفی را برای مناطق جغرافیایی خاص و یا مخاطبین غیر فارسی قرار داده‌اند. این کار نیاز به محدود کردن آی پی کاربران دارد. بنابراین بهتر است از یک ساب دامین برای انجام این کار بهره مند شد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش نکات سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اهمیت اسپم اسکور و تاثیر آن بر سئو سایت
مطلب مرتبط

علاوه بر تاثیرات ویژه ای که ساب دامین بر سئوی سایت دارد می‌توان به فواید زیر نیز در جهت گسترش فعالیت های کسب و کار اشاره نمود:

  •  به راحتی می توان یک زیر دامنه را بر روی یک سایت کاملا جداگانه اعمال و پیاده سازی نمود.
  •  با استفاده از ساب دامین می توان به صورت خصوصی و ویژه سیستم مدیریت را طراحی نمود.
  •  در هنگام استفاده از یک زیر دامنه نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای وجود ندارد.
  •  زیر دامنه یا ساب دامین قابلیت استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت را خواهد داد.
  •  یک ساب دامین قابلیت این را دارد که یک آدرس آی پی منحصر به فردی داشته باشد.

چه زمانی از ساب دامین استفاده می شود؟

با استفاده از ساب دامین می توانید ماهیت اصلی وب سایت را تغییر دهید و از طرفی هم هدف خود را بر روی سایت پیاده نمایید. گاهی اوقات ممکن است برعکس این موضوع صدق کند، به عنوان مثال سایتی که به فروش اینترنتی پرداخته است، ممکن است دست به ایجاد یک وبلاگ بزند، با ایجاد و تاثیر ساب دامین بر سئو به راحتی می تواند مطالب مربوط به محصولات خود را در وب سایت قرار دهد  و از طریق محتواهایی که قرار می دهد در مورد ماهیت فروشگاه خود اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو مبتدی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کاربرانی که قصد خرید محصولات یک سایت محتوا محور را داشته باشند می توانند به ساب دامین ها مراجعه نمایند و سریعا به بخش فروش آنلاین وب سایت مراجعه کنند. از طرفی با خرید یک هاست می توان سرعت بارگذاری مطالب وب سایت را افزایش داد. سرعت بارگذاری وب سایت تاثیر زیادی بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت دارد، بنابراین استفاده از یک هاست جداگانه بسیار مفید است. تاثیر ساب دامین بر سئو.

دو مورد از زمان های استفاده از ساب دامین 

ایجاد نسخه های جدید

با توجه به اینکه وب سایت ها بر روی موتورهای جستجوگر قرار دارند، بنابراین اگر از رتبه بالایی برخوردار باشند، تمامی مردم در سراسر دنیا می توانند مطالب وب سایت را مشاهده نمایند، در نتیجه مدیران وب سایت در صدد ایجاد سایت ها چند زبانه هستند. در مبحث ساب دامین لازم به ذکر است که بگوییم برای ایجاد یک سایت چند زبانه می توانید زبان اصلی را بر روی دامنه اصلی سایت قرار دهید و برای استفاده از زبان ها از ساب دامین ها بهره ببرید.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو گوگل با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

8 نکته حرفه ای که پیش از سفارش رپورتاژ آگهی باید بدانید
مطلب مرتبط

از طرفی با توجه به این که امروزه بیشتر مردم جستجوهای خود را از طریق گوشی های موبایل انجام می دهند، وب سایت های موبایل محور را ایجاد می کنند، به جای این کار می توانید یک سایت مناسب را برای موبایل بر روی ساب دامین طراحی نمایید.

استفاده از ساب دامین به جای فولدر

هر صفحه ای که به عنوان زیر مجموعه یک آدرس قرار می گیرد دارای یک پوشه می باشد. استفاده از ساب دامین و فولدر هر کدام با توجه به موضوعی که وب سایت دارد می تواند تاثیر گذار باشد، بنابراین نمی توان به طور قطعی گفت که ساب دامین از فولدر بهتر عمل می کند. برای نتیجه گیری در مورد اینکه که استفاده از ساب دامین بهتر است یا فولدر باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار دهید، یکی از این فاکتورها ترافیک وب ساتیت می بادشد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو کلاه سفید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، ممکن است قسمت هایی از وب سایت دارای ترافیک زیادی باشند که در این شرایط استفاده از ساب دامین مفید تر می باشد. اما در آینده ممکن است تغییراتی در سایت ایجاد شود که باید بر اساس این تغییرات تصمیم بگیرید که فولدر را انتخاب نمایید یا از ساب دامین استفاده کنید. همانگونه که اشاره شد ساب دامین ها نقش مهمی را بر بهینه سازی وب سایت ها ایفا می نمایند. استفاده از  یک ساب دامین مناسب بسیاری از مشکلات وب سایت را مانند سنگین شدن حجم سایت، عدم وجود کلمه کلیدی در نشانی وب و غیره دارد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش خدمات سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

معرفی ابزارهای ساخت و تست اسکیما
مطلب مرتبط

در حقیقت به کار بردن کلیه اطلاعات مربوط به سایت در دامنه اصلی باعث ایجاد مشکلاتی بر سئوی سایت شده و در نتیجه رنکینگ سایت پایین خواهد آمد. بنابراین استفاده از زیر دامنه یا ساب دامین در سایت به شیوه مناسب، در پیشرفت کسب و کار و افزایش تعداد مخاطبان حائز اهمیت می باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پالیز محتوا مراجعه کنید. امیدواریم که مطالعه مطلب تاثیر ساب دامین بر سئو برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *