سئو وب سایت

آیا استفاده از گوگل آنالیتیکس بر رتبه سئو سایت تاثیر گذار است؟

اهمیت تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟

تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟ این روزها اغلب برای رفع نیازهای خود از سایت های اینترنتی کمک می گیریم. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که هیچ کداممان بعد از جستجوی یک عبارت در فیلد جستجوی گوگل زحمت اسکرول کردن صفحه را به خودمان نمی دهیم و نهایتا از بین چند مورد اول انتخاب می کنیم چرا که عقیده داریم این وبسایت ها به دلیل پرمخاطب بودن قطعا اعتبار بیشتری دارند و می توان راحت تر به آن ها اعتماد کرد. از طرفی نتایج آغازین گوگل در اغلب مواقع با خواسته ما ارتباط نزدیکی دارند.

اگر شما هم در فضای اینترنت یک کسب و کار آنلاین دارید، به خوبی می دانید که با ورد و جادو نمی توان به رتبه های برتر دست یافت! حس ششم ما شاید در مورد خرید یک کفش درست عمل کند اما در مورد مدیریت یک سایت و رسیدن به جایگاه برتر در صفحه نتایج گوگل نمی توان امیدی به آن داشت. بنابراین باید دست به دامان ابزارهای تحلیلی شد.

هر چقدر هم که در انجام اقدامات سئو مانند لینک سازی، رپورتاژ، بازاریابی ایمیلی، انتخاب کلمات کلیدی و تولید محتوای خلاقانه عالی عمل کنید، تا زمانی که آماری در مورد اثربخش بودن آن ها در دست نداشته باشید، نخواهید دانست که آیا مسیری که در آن قدم گذاشته اید درست است و راه به جایی می برد یا خیر. با تردید و حدس هم نمی توان در این مسیر دشوار و ناهموار قدم برداشت. اینجا است که استفاده از موضوعی مانند “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟” به کارتان خواهد آمد.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت  سئوکار در کرج  با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟

اگر بخواهیم به موضوع “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟” بپردازیم، واجب است که پیش از آن در مورد این ابزار توضیحی مختصر ارائه دهیم. اصلا گوگل آنالیتیکس چیست؟ آیا برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت کنیم یا رایگان است؟ این ابزار به کار چه کسانی می آید؟ برای استفاده از آن به مهارت و تخصص خاصی نیاز است؟

در جواب باید بگوییم که موضوع “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که کمپانی گوگل آن را رایگان ارائه داده است. اما رایگان بودن این ابزار نباید گول تان بزند. به جرات می گوییم که هیچ رقیب توانمندی برای گوگل آنالیتیکس وجود ندارد. این ابزار اطلاعاتی در مورد میزان ترافیک وبسایت، کمپین های اجرا شده، تعداد کاربران ورودی، نرخ تبدیل، رفتار کاربران، منبع ورود هر کاربر، سرعت سایت، نرخ ترافیک موبایلی در قیاس با ترافیک دسکتاپ و میزان نزدیک شدن شما به اهدافی که در آغاز تعیین کرده بودید را در اختیارتان قرار می دهد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره آموزشی سئو پیشرفته با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

معرفی ابزارهای ساخت و تست اسکیما
مطلب مرتبط

داده های گوگل آنالیتیکس توسط متخصصین سئو، بازاریابان دیجیتالی، متخصصین تبلیغات، وبمسترها و مدیران وبسایت ها مورد تحلیل قرار می گیرند. ممکن است در این لحظه پیش خود بگویید که این داده ها چه تاثیری روی ارتقای سئو دارد و اصلا به چه کار می آید؟ شما با داشتن این اطلاعات می توانید قدم در راه بهینه سازی سایت تان بگذارید. موضوع “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” به تنهایی هیچ فایده ای برای سئو ندارد. این ابزار زمانی به ابزار ارزشمند در سئو تبدیل می شود که اقدامات سئو را به کمک آن تحلیل کنید و استراتژی های جدیدی برای بهبود اقدامات قبلی و اصلاح آن ها تدوین کنید.

رهایی از دردسرهای همیشگی با گوگل آنالیتیکس

لندینگ پیج ها جزو مهمترین صفحات هر وبسایت هستند که در زبان فارسی به آن ها صفحات فرود می گوییم. اغلب صاحبان وبسایت ها در مورد انتخاب عنوان و محتوای لندینگ پیج ها دچار چالش هستند. آن ها تمایل دارند بهترین و پر مخاطب ترین عناوین را انتخاب کنند در حالی که از علاقه کاربران بی خبرند. به کمک موضوع “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” می توانید متوجه شوید کاربران زمان خود را عمدتا روی کدام صفحات لندینگ سپری می کنند. بنابراین می توانید در مورد لندینگ پیج های آتی وبسایت تان تصمیم بهتری اتخاد نمایید.

بررسی رتبه سایت در هر کلمه کلیدی

در انتخاب کلمات کلیدی تردید دارید؟ نمی دانید رتبه سایت تان برای کدام کلیدواژه ها بهتر است؟ این که نگرانی ندارد! از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید. اگر با موضوع “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” آشنایی داشته باشید، خواهید فهمید که  این ابزار به شما خواهد گفت که رتبه سایت تان برای هر کلیدواژه در چه وضعیتی قرار دارد.

آشنایی با تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟

جستجوی ارگانیک کاربران را با گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید

به نظر شما یکی دیگر ازکاربردهای تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟ یکی دیگر از کاربردهای گوگل آنالیتیکس در حوزه سئو تحلیل گزارشاتی است که پیرامون جستجوی ارگانیک کاربران ارائه می شود. در این گزارش مشخص خواهد شد که کاربران از چه طریق و با جستجوی چه کلیدواژه ای به سایت شما هدایت شده اند. بنابراین با شناسایی کلیدواژه های تاثیرگذار می توانید قدم در راه ارتقای سئو بگذارید.

نرخ تبدیل با کمک گوگل انالیتیکس

در مورد “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” ترافیک بالای سایت دلیلی بر پر فروش بودن سایت شما نیست. نرخ تبدیل است که نشان می دهد چه تعداد از بازدیدکنندگان برای شما درآمدزایی کرده اند و به خریدار تبدیل شده اند. گوگل آنالیتیکس گزارش جامعی پیرامون نرخ تبدیل به شما می دهد. شما می توانید گزارشی از نرخ تبدیل کمک نیز دریافت کنید. به عنوان مثال بررسی کنید که آیا مراجعه کنندگان سایت تان در بازدیدهای بعدی آدرس سایت تان را تایپ می کنند یا از طریق موتور جستجو برای یافتن سایت تان اقدام می کنند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره یادگیری سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مهم‌‌ترین معیارهای انتخاب هاست مناسب برای سایت
مطلب مرتبط

کاربران داخل سایت شما دنبال چه چیز هستند؟

بسیاری از مواقع کاربران به محض ورود به سایت شما به دنبال علامت ذره بین هستند تا جستجوی داخلی انجام دهند اما جستجوی آن ها با درب های بسته مواجه می شود چرا که شما محتوا یا محصولی با کلیدواژه جستجو شده ندارید.موضوع “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” به شما خواهد گفت که کاربران درون سایت بیشتر دنبال چه چیز هستند. بنابراین با ایجاد صفحاتی پیرامون محصول یا محتوای مورد نظر می توانید به بهبود سئو کمک کنید.

بررسی سرعت سایت با گوگل آنالیتیکس

سرعت سایت مستقیما با تجربه کاربری در ارتباط است و تاثیر ویژه ای روی سئو دارد. گوگل آنالیتیکس با آنالیز دقیق سرعت سایت تان به شما گزارشی کامل از نواقص و ایراداتی که پیرامون سرعت سایت وجود دارد خواهد داد. بنابراین با رفع آن ها می توانید سئو را بهبود دهید که این مورد یکی از مواردی است که در زمینه “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” به کمک شما خواهد آمد.

ترافیک دریافتی توسط موبایل را دست کم نگیرید

این روزها اغلب افراد از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند. پس مهم است که بدانیم چه تعداد از مخاطبان ما از طریق گوشی همراه وارد سایت شده اند. این موضوع مهم توسط گوگل آنالیتیکس قابل بررسی است. با تحلیل آمار دریافتی از گوگل آنالیتیکس می توانید تصمیمات بهتری پیرامون بهینه سازی سایت برای موبایل بگیرید.

برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره سئو تخصصی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

KPI سئو چیست و چطور تعیین می شود؟
مطلب مرتبط

اهمیت تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست؟

گوگل آنالیتیکس همچون یک چراغ راهنمای پر نور در مسیر بهبود و ارتقای سئو عمل می کند. این ابزار در واقع ابزاری برای بهبود سئو نیست اما اگر می پرسید که آیا گوگل آنالیتیکس در رتبه سئو تاثیر گذار است، باید بگوییم بله این ابزار در رتبه سئو یک تاثیر غیر مستقیم دارد. 

گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا داده های سایت تان را تحلیل کنید و یک استراتژی قوی پایه ریزی کنید. این ابزار در تعیین هدف برای بهبود و ارتقای سئو راهنمای راه شما خواهد بود. کافی است اهداف سئو را در قسمت Goals تدوین کنید و میزان دستیابی به این اهداف را دائما رصد کنید. در این مقاله مجموعه پالیز محتوا سعی کرده است که ماطلبی را در مورد “تاثیر گوگل آنالیتیکس بر رتبه سایت چیست” را در اختیار شما گذارد که همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو وبسایت نیز با این مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *