آموزش سئو, سئو وب سایت

روش های افزایش سرعت ایندکس سایت

افزایش سرعت ایندکس سایت

امروزه سایت ها برای انتشار مطالب باید مراحلی را طی کنند تا اول به گوگل و بعد به کاربران معرفی شوند. این که سایتی در موتورهای جستجوگر به نمایش درآید یعنی سایت ایندکس شده است. افزایش سرعت ایندکس سایت می تواند برای بسیاری از کاربرانی که در زمینه سئو فعالیت می کنند اهمیت زیادی داشته باشد به همین دلیل گوگل برای بازبینی و بررسی آن از ابزارهای مختلفی استفاده می کند، ایندکس شدن باعث بازدید بیشتر سایت شما نیز می شود.

روش های افزایش سرعت ایندکس سایت

شاید تا به حال به این مورد برخورد کرده باشید که بعضی صفحات شما پس از انتشار در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود و هر چه تلاش میکنید آن ها توسط خزنده ها (Crawler) بررسی و یا به اصطلاح ایندکس نمی شوند. در چنین حالتی می توانید با انجام یک سری کارها سرعت ایندکس صفحات خود را بالا ببرید و صفحات خود را به Google معرفی کنید. در ادامه همراه سایت پالیز محتوا باشید تا با روش های افزایش سرعت ایندکس سایت آشنا شوید. افزایش سرعت ایندکس سایت.

برای بسیاری از سایت ها که در زمینه های پر رقابت کار می کنند سرعت ایندکس یا Index مطالب اهمیت ویژه ای دارد، که با رعایت مواردی که در ادامه به توضیح در رابطه با آن ها پرداخته می شورد می توانید سرعت index شدن سایت را بسیار بهبود بخشید. افزایش سرعت ایندکس سایت.

زمانبندی برای انتشار محتوا:

محتوای سایت در هر کاری که در سایت خود انجام می دهید تأثیر می گذارد. برای افزایش سرعت Index سایت و اینکه به خزنده های گوگل (Crawler) بفهمانید در چه زمانی به سراغ سایت شما بیایند، باید زمان‌بندی برای انتشار محتوای سایت داشته باشید. در یک زمان مشخص در هر روز مطالب خود را منتشر کنید. حتی اگر روزی ۱ مقاله می نویسید باز هم زمان بندی داشته باشید. مثلا ساعت ۱۲ ظهر هر روز یا ۱۲ ظهر شنبه ی هر هفته. این کار باعث می شود خزنده های گوگل (Crawler) بدانند که چه زمانی به سراغ سایت بیایند و آن ها به این زمان بندی عادت خواهند کرد و در نتیجه زودتر از قبل سایت را چک می کنند.

داشتن نقشه سایت:

نقشه سایت به خزنده های گوگل (Crawler) مسیر می دهد. با وجود نقشه سایت می توان تمامی صفحات سایت را به صورت یک فایل xml در اختیار خزنده های گوگل (Crawler) قرار داد تا بدون معطلی و بدون این که صفحه ای را جا بگذارند، زودتر صفحات سایت را بررسی کنند. این کار باعث می شود که خزنده های گوگل با داشتن نقشه کاملی از صفحات، سایت را Index کنند و عملیات Index با سرعت بیشتری انجام شود.

ثبت آدرس صفحه در موتورهای جستجو:

با ثبت لینک آدرس صفحه در موتورهای جستجو، می توان به راحتی باعث افزایش سرعت index سایت شد. ثبت سایت در سرویس های محلی نیز بسیار تأثیر گذار خواهد بود و این تنظیمات به ‌صورت دستی انجام می شوند. علاوه بر افزایش سرعت Index سایت، این کار برای جلوگیری از اسپم شدن نیز بسیار تأثیر گذار است. ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو باعث می شود که بر اساس موقعیت نزدیک بودن به کاربران، سایت نزدیک تر به آنها پیشنهاد داده شود، در چنین شرایطی حتی اگر سئوی سایت های دیگری از سایت شما بهتر باشد، باز هم به عنوان سایت نزدیک تر پیشنهاد داده می شوید.

به طور مثال برای افزایش سرعت ایندکس سایت شخصی که در جزیره کیش کلمه ی کلیدی (بهترین رستوران) را جستجو می کند، رستوران های شهر کیش را خواهد دید و شخصی که در تهران این کلمه را جستجو می کند رستوران های تهران را خواهد دید. افزایش سرعت ایندکس سایت.

تاثیر ویدئوهای یوتیوب در ایندکس شدن سایت:

گوگل به یوتیوب اهمیت ویژه ای می دهد. یوتیوب را می توان به عنوان سایت و ابزاری بسیار قوی برای ایجاد محبوبیت و افزایش ورودی برای سایت دانست. به همین دلیل می توان از این اهمیت استفاده کرد و در سایت خود از ویدئوهای مرتبط با محتوای سایت استفاده کرد. به طور مثال اگر سایت در مورد روانشناسی است می توان از ویدئوهای مرتبط با مبحث روانشناسی در سایت استفاده کرد. حتما به مرتبط بودن محتوا با فیلم توجه کنید. افزایش سرعت ایندکس سایت.

نمی توان مطالبی در مورد سایت آشپزی نوشت و فیلمی در مورد آموزش فتوشاپ قرار داد. گوگل توانایی درک موضوع ویدئو را هم به خوبی دارد پس خطر پنالتی شدن را در نظر داشته باشید. افزایش سرعت ایندکس سایت.

استفاده از بک لینک ها:

استفاده از بک لینک ها و قرار دادن سایت در بلاگ ها به افزایش سرعت Index صفحات سایت بسیار کمک می کند. خزنده های گوگل در همه سایت ها در حال بررسی هستند تا اطلاعات سایت ها را در پایگاه داده های گوگل ذخیره کنند. با عملیات لینک بیلدینگ از چندین سایت مختلف، خزنده ها را به سایت خود هدایت می کنید.

نکات مهم در این خصوص

از بلاگ هایی بک لینک بگیرید که رتبه خوبی دارند و اینکه زبان سایت شان مطابق زبان سایت شما است. اگر به طور مثال سایت خود را درفقط در بلاگ های ژاپنی قرار دهید اسپم خواهید شد. استفاده از بک لینک های دیگر زبان ها در صورتی تاثیرگذار است که تعدادش کمتر از بک لینک های زبان خودتان باشد. لینک بیلدینگ یا بک لینک عملیاتی است که به خوبی روی سئو سایت هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. افزایش سرعت ایندکس سایت.

هرچه سرعت ایندکس صفحات سایت شما بیشتر شود می‌تواند در توزیع و انتشار محتوای شما بیشتر به شما کمک کند. به همین خاطر در این مقاله به شما تکنیک‌هایی گفته شد که از استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان به رتبه بالا در جستجو برسید و مخاطبین خود را بیشتر کنید. ازاین که در این مقاله همراه پالیز محتوا بودید سپاسگذاریم. 

دوره آموزشی سئو پیشرفته
مطلب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *