سئو وب سایت

با انواع خطاهای سروری آشنا شوید

آشنایی با انواع خطاهای سروری و رفع آن

در دنیای امروزی همه‌ ما زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت می‌کنیم. انجام بسیاری از کارها با اینترنت باعث صرفه جویی در هزینه و زمان خواهد شد، اما گاهی پیش می‌آید که هنگام کار با اینترنت با کدهایی رو به رو می‌شویم. کدهایی که نشان دهنده خطا و مشکلی در روند اجرای پروسه‌ و صرف زمان بیشتر هستند و به آن‌ها خطاهای سروری گفته می‌شود. 

خطاهای سروری مشکلاتی هستند که از سوی سرور به وجود می‌آیند. گاهی اوقات این خطاها به صورت موقتی هستند و می‌توانیم با انجام چند تکنیک ساده به راحتی آن‌ها را برطرف کنیم. آشنایی با انواع خطاهای سروری باعث می‌شود که به راحتی بتوانیم این خطاها را برطرف کنیم و دیگر نیاز نیست که زمان زیادی را صرف برطرف کردن مشکل کنیم. 

در این مقاله سایت پالیز محتوا قصد دارد که آشنایی با انواع خطاهای سروری را برای شما بیان کند. پس برای آشنایی با این خطاها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با انواع خطاهای سروری چگونه است؟

برای اینکه بتوانید اطلاعاتی را در مورد “آشنایی با انواع خطاهای سروری” کسب کنید، ابتدا باید در مورد مفهوم کلی خطاها آشنا شوید. خطاهای سروری به خطاهایی گفته می‌شود که هنگام دسترسی کاربران در وب به وجود می‌آید. هنگامی که قصد داریم به یک وب دسترسی پیدا کنیم‌، اما سرور به صورت درستی تنظیم نشده باشد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز ما باشد و به این صورت خطای سروری به وجود می‌آید. 

زمانی که خطای سروری رخ می‌دهد وب دیگر قادر به پاسخگویی نیست و حتی سرور نمی‌تواند بگوید که مشکل به وجود آمده چیست. در زمان به وجود آمدن این مشکل اگر قادر نباشیم که با چند تکنیک ساده آن را برطرف کنیم تنها راه باقی مانده فرستادن گزارش و اطلاع این وضعیت به مسئول سایت است.

آشنایی با انواع خطاهای سروری و تاثیر آن روی وبسایت

 در صورت عدم آشنایی با انواع خطاهای سروری و عدم رسیدگی به خطاهای سرور، این مشکل باعث تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد شد. در صورتی که گوگل در سایت شما با خطا مواجه شود، سایت شما را به درستی ایندکس گذاری نخواهد کرد و سایت شما در رتبه بندی گوگل در جایگاه بدی قرار خواهد گرفت. 

همچنین این مشکل باعث می‌شود که کاربران هم به سایت شما نگرش منفی داشته باشند و به این صورت ترافیک مثبت سایت شما کاهش خواهد یافت. در صورت بی‌توجهی به خطاهای سایت خسارت‌های جبران ناپذیری برای سایت شما به وجود خواهد آمد. ارورهای ۵۰۰ و ۵۰۳ از بدترین ارورهای سروری می‌باشند. این دو ارور باعث می‌شوند که خزیدن و آنالیز کردن سایت توسط ربات‌های موتور جست‌و‌جو از بین رود. 

در صورتی که چند نمونه از ارورهای ۵۰۳ روی سایت شما توسط گوگل مورد مشاهده قرار گیرد، ایندکس‌های گوگل سایت را حذف خواهند کرد. در این هنگام برگشتن به جایگاه قبلی کاری دشوار می‌شود.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کاشان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با معروف ترین CMS یا سیستم های مدیریت محتوا
مطلب مرتبط

آشنایی با خطاهای سمت کاربر و خطاهای سرور

گاهی اوقات در نتیجه جستجوی کاربران سرور موفق به نمایش نتایج نمی‌شود و کاربران با خطاهایی مواجه می‌شوند. به طور کلی این خطاها به دو دسته‌ خطاهای سمت کاربر و خطاهای سمت سرور تقسیم می‌شوند که موضوع آشنایی با انواع خطاهای سروری را نیز شامل می شود. خطاهایی که از سمت کاربر به وجود می‌آیند مربوط به کاربر است. 

در این هنگام کم کاری از جانب مدیر سایت بوده و برای رفع آن باید اقدام به جست‌‌وجو در بخش‌های مختلف سایت نماید تا بتواند علت این مشکل را برطرف کند. اما خطاهای سمت سرور هنگام اختلال در تنظیمات وب سرور یا عدم توانایی سرور در انجام درخواست مربوطه به وجود می‌آیند. 

انواع خطاهایی که از سمت کاربر به وجود می‌آیند عبارتند از:

  • خطای ۴۰۰؛
  • خطای ۴۰۱؛
  • خطای ۴۰۳؛
  • خطای ۴۰۴؛
  • خطای ۴۰۸؛
  • خطای ۴۱۰٫

انواع خطاهایی که از سمت سرور به وجود می‌آیند عبارتند از:

  • خطای ۵۰۰؛
  • خطای ۵۰۱؛
  • خطای ۵۰۲؛
  • خطای ۵۰۳؛
  • خطای ۵۰۴٫

با انواع خطاهای سروری آشنا شوید

چند نمونه از آشنایی با انواع خطاهای سروری

همانطور که گفتیم خطاهای سروری زیادی وجود دارد و برای آشنایی با انواع خطاهای سروری حتما باید تمامی کدهای خطا را بشناسیم. خطاهای سرور مربوط به کد ۵۰۰ تا ۵۹۹ می‌باشد، این کدها در صورتی که هر گونه مشکلی از سمت سرور به وجود بیاید برای کاربر به نمایش در می‌آیند.

internal Server Error-500 

برای آشنایی با انواع خطاهای سروری در این مورد می توان گفت که، زمانی که به یک دلیل نامشخص با وضعیتی مواجه شدیم که سرور دیگر قادر به پاسخگویی به کاربر نباشد، این خطا نمایش داده می‌شود. به این ارور، ارور داخلی سرور هم گفته می‌شود. در بیشتر مواقع ممکن است که این ارورها به علت پیکربندی غلط به وجود آمده باشد یا اینکه بسته‌ها در طول مسیر گم شده‌ باشند. البته در مواقعی هم ممکن است که این مشکل از طرف سیستم کاربر به وجود آمده باشد. 

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در خوزستان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تاثیر زبان برنامه نویسی سایت بر سئو و رتبه گوگل
مطلب مرتبط

روش حل این مشکل

در صورتی که این مشکل از جانب کاربر باشد می‌توان با زدن دکمه F5، پاک کردن کش مرورگر یا بازنویسی آدرس، این مشکل را از بین برد. اگر با موضوع “آشنایی با انواع خطاهای سروری” آشنا باشید، به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

Not Implemented-501

هنگامی که سرور توانایی انجام متد درخواست را نداشته باشد یا نتواند آن را تشخیص دهد، ارور ۵۰۱ به وجود می‌آید. این ارور می‌تواند به صورت‌های مختلفی برای کاربر به نمایش دربیاید، مثلا ممکن است که کد آن برای کاربر ارسال شود یا پیغامی برای کاربر ارسال شود که سرور در شناسایی متد ریکوئست و اجرای آن توانایی ندارد.

راه حل این مشکل

در موضوع “آشنایی با انواع خطاهای سروری ” یکی از ساده‌ترین کارها برای حل مشکل ۵۰۱ این است که با زدن دکمه F5 دوباره صفحه را لود کنیم. در صورت عدم موفقیت، راه‌های دیگر غیر فعال کردن پروکسی و پاک کردن کوکی‌های مرورگر می‌باشد.

۵۰۲- Bad Gateway

خطای ۵۰۲ در صورتی به وجود می‌آید که سرور gateway یا پروکسی که در شبکه مشغول به فعالیت است، قادر به دریافت پاسخ درستی از سرور پشتی خود نباشد و نتواند آن را انجام دهد. در این هنگام شما نمی‌دانید که مشکل دقیقا از کجاست.

سه روش برطرف کردن ارور ۵۰۲

  • چک کردن تنظیمات فایروال؛
  • رفرش کردن صفحه؛
  • بررسی تغییرات DNS. 

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در نیشابوربا شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

حالا که با انواع خطاهای سایت و روش برطرف کردن آن‌ها مواجه شدید، می‌توانید در صورت مواجه شدن با این خطاها عملکرد مناسبی داشته باشید و اقدام به بهینه سازی سایت خود نمایید. باید بدانید که بروز خطاهای سایت باعث ایجاد نتایج ناخوشایندی برای سایت شما خواهد شد.

بنابراین لازم است که در زمان‌های مشخصی اقدام به آنالیز کردن سایت خود نمایید و در صورت وجود هر گونه مشکل و خطایی آن را برطرف کنید. امیدواریم که این مقاله به اندازه کافی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله سایت پالیز محتوا تمام تلاش خود را کرد که اطلاعات لازم درباره آشنایی با انواع خطاهای سروری را در اختیار شما قرار دهد، اما در صورتی که هنوز هم سوالی دارید و به اطلاعات جامع‌تر و بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید با مراجعه به سایت پالیز محتوا و از طریق تماس با مشاوران این شرکت به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *