در امر سئو و پشتیبانی سایت، یکی از مهم ترین مسائل، نظر کاربران می باشد و بطور کلی، محتوایی که توسط کاربران تولید می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. این محتوا به شما در راستا افزایش کیفیت سایت و بازدهی خدماتی که ارائه می دهید، کمک می کند. به همین دلیل پالیز محتوا قصد دارد تا شما را با موضوع اینکه UCG چیست، آشنا نماید. لطفا تا انتها همراه ما باشید.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در خوزستان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
UGC چیست؟
برای اینکه بهتر با موضوع “UGC چیست” آشنا شوید، باید گفت که UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر در واقع مخفف User Generated Content است که نشان میدهد این محتوا در فرمتهای مختلف توسط کاربران خلق شده است. اگر بخواهیم بگوییم UGC چیست، در واقع محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به انواع محتوایی گفته میشود که توسط کاربران خلق و منتشر میشود.
این محتوا میتواند در قالب یکی از فرمتهای محتوا به صورت مستقل باشد یا میتواند به عنوان یک کامنت زیر پستی باشد که شما منتشر کردهاید. اما نکته مهم اینجاست که محتوای کاربرساز به هر شکلی که باشد باید جدی تلقی شود؛ چرا که هیچ چیز به اندازه نظر مخاطبان مهم نیست و براساس محتوای تولید شده توسط آن ها میتوان به ذائقه و نیازهایشان پی برد.
اگر بخواهیم به عنوان نمونه یکی از انواع “UGC چیست” را بگوییم، باید گفت برخی از محتوای تولید شده توسط کاربران در سایتهایی چون ویرگول، اینستاگرام، مدیوم، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و… منتشر میکنند، اشاره کرد. این پستها میتوانند به شکل متن، ویدیو، صوت یا عکس باشند.
حتی تاییدیههایی که مشتری بعد از خرید یک محصول یا دریافت خدمات برای شما میفرستد یا نظری که در بخشهای کامنتها میگذارد میتواند نوعی از محتوای تولید شده توسط کاربران باشد و به خوبی موضوع “UGC چیست” را بیان می کند.
۳ ویژگی UGC چیست؟
نوع دیگری از موارد “UGC چیست” سوالاتی است که کاربران میپرسند و این بخش میتواند در برنامه تولید محتوا به شما کمک شایانی کند. حتی پستهایی که میخواهید کاربران براساس یک هشتگ یا مسابقه خاص بسازند نیز نوعی از محتوای تولید شده توسط کاربر است. برخی معتقدند محتوای تولید شده توسط کاربر به هر شکلی که باشد باید سه ویژگی زیر را در بر بگیرد:
- در قالب و چارچوب حرفهای تولید محتوا تولید شده باشد؛
- در فضای آنلاین به صورت عمومی منتشر شده باشد؛
- حداقل تلاش لازم برای تولید آن را شاهد باشیم.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در نیشابور با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
مفهوم UGC چیست چه مزایایی دارد؟
همان طور که به موضوع “UGC چیست” اشاره کردیم، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) میتواند مزایای زیادی برای کسب و کارها و دیگر کاربران داشته باشد. این نوع محتوا نه تنها در تصمیمگیریهای خرد و کلان به مدیران مشاغل کمک ویژهای میکند، بلکه میتواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.
- برندسازی و افزایش آگاهی از برند؛
- افزایش اعتبار شما به عنوان رهبر بازار؛
- بهبود وضعیت متریکهای پروفایل شما در شبکههای اجتماعی؛
- تولید لیدهای باکیفیت؛
- دریافت بک لینک و بهبود سئو؛
- افزایش تعداد مخاطبان و فالوئرها؛
- افزایش میزان مشارکت و تعامل؛
- تصمیمگیری برای اضافه کردن محصولات و خدمات جدید یا حذف نمونههای بدون طرفدار؛
- تولید محتوای منحصربهفرد؛
- امکان بهبود سفارشیسازی محصولات و خدمات؛
- تقویت روابط با مخاطبان؛
- بهبود استراتژی و برنامه بازاریابی محتوایی؛
- صرفهجویی در هزینهها و منابع مصرفی؛
- افزایش نرخ تبدیل.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در بوشهر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
اهمیت UGC چیست و کاربرد آن در کسب و کار
اگر بخواهیم اهمیت “UGC چیست” را توسط کاربر در کسب و کارها را به سادهترین شکل ممکن توضیح دهیم، باید بگوییم برای هر مدیر کسب و کاری، هیچ چیز مهمتر از نظرات، بازخوردها، پیشنهادات و انتقادات مشتریانش نیست. بنابراین این سادهترین محتوایی است که کاربران میتوانند تولید کنند که نقش مهمی در تصمیمگیریهای مربوط به یک کسب و کار دارد.
ضمن اینکه بسیاری از خریداران پیش از خرید، بخش نظرات کاربران را بررسی میکنند و سپس تصمیم به خرید میگیرند. از سوی دیگر بازخوردها، نظرات و ذائقه مشتریان میتواند تعیین کند که محصول یا خدمت بعدی شما چه باشد یا اینکه متوجه شوید الان چه خلایی در بازار وجود دارد و با پر کردن آن بتوانید هم نیاز مشتریان را برآورده کنید و هم بتوانید از رقبا پیشی بگیرید. این موضوع به راحتی می تواند برای هر فردی موضوع “UGC چیست” را نشان دهد.
جای دیگری که موضوع “UGC چیست” می تواند کمک زیادی به شما کند، زمانی است که نمیدانید چه محتوایی در سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید. در چنین حالتی قادر هستید بر اساس سوالات، نیازها و خواستههای مخاطبان و کاربران به راحتی موضوعات زیادی را برای تولید محتوا بیابید.
این کار باعث میشود که مخاطبان بیشتری جذب کنید و از سوی دیگر بتوانید نرخ تبدیل بیشتری دریافت کنید. گاهی مهمترین دارایی کسب و کارها و استارتاپها به ویژه آن هایی که محتوا محور هستند، کاربران آن ها هستند. به عنوان مثال میتوان به سایت ویرگول اشاره کرد که تمام محتوا و به اصلاح چرخ آن با محتوایی میچرخد که کاربران تولید میکنند.
یکی دیگر از محتواهای تولید شده توسط کاربر در این سبک میتواند پست مهمان در وبلاگ یا سایت شما باشد که نه تنها به استراتژی و برنامه محتوای شما کمک میکند، بلکه باعث ایجاد تنوع و افزایش کیفیت نیز میشود.
بازاریابی محتوایی از طریق UGC چیست؟
همانطور که میدانید سادهترین تعریف بازاریابی محتوایی استفاده از محتوای کاربردی و جذاب در راستای تحقق اهداف بازاریابی و تبلیغات و افزایش نرخ تبدیل است.پس در این مسیر چه چیزی بهتر از محتوای تولید شده توسط کاربر است که باعث میشود مخاطبان بیشتر درگیر شما بمانند، خریداران خرید بیشتری کنند و کاربران دیگر نیز با استفاده از نظرات خریداران قبلی به مشتریان شما تبدیل شوند.
یکی از مشهورترین و موفقترین کمپینهای بازاریابی محتوایی مبتنی بر UGC را باید کمپین Share a Coke کوکاکولا بدانیم که اولین بار سال ۲۰۱۱ برگزار شد و توانست به موفقیت چشمگیری برسد. در این کمپین کوکاکولا روی یک طرف برچسب نوشابههایش نام برند خود و یک طرف دیگر یکی از ۲۵۰ نام پرطرفدار آمریکاییها را زده بود تا مخاطبان با پیدا کردن نام خود، تصویر نوشابه کوکاکولا را به اشتراک بگذارند.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرمان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
نکات مهم در UGC چیست؟
خلاصه ای از موضوع “UGC چیست” می تواند به این جمله اشاره کند که محتوای تولید شده توسط کاربر یا (UGC) که به محتوای کاربرساز نیز شناخته میشود یکی از با ارزشترین انواع محتواها است که نه تنها برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد، بلکه میتواند برای کاربران دیگر نیز مفید باشد.
محتوای تولید شده توسط کاربر آنقدر اهمیت دارد که میتواند مستقیما در تصمیمات خرد و کلان کسب و کار تاثیر بگذارد. ممکن است تقاضا و نیاز کاربران این سرنخ را به شما بدهد که محصولات جدید اضافه کنید یا محصولات قبلی را دیگر تولید نکنید.
از سوی دیگر میتوانید با شناخت نیازهای بازار سریعتر از رقبا نسبت به پرکردن آن بخش اقدام کنید. ضمن اینکه محتوای تولید شده توسط کاربر با افزایش آگاهی نسبت به برند، تایید محصولات و خدمات، و افزایش اعتبار شما میتواند در موفقیت بازاریابی محتوایی نقش مهمی داشته باشد. پالیز محتوا امیدوار است این مطلب برای شما مفید بوده باشد.