پروژه انتخاب کردن کلمات کلیدی معمولا در اغلب مواقع با شکست روبرو می شود. انتخاب کلمات کلیدی به ظاهر کاری ساده می آید. ممکن است تصور کنید توانمندی تان در انتخاب کلمات کلیدی بسیار بالا است اما دنیای وب هر روز داستان تازه ای رو می کند و معادلات قدیمی را بر هم می زند.
پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ یا همان Niche Keywords شما را به یاد چه چیز می اندازد؟ آیا به یاد نیش مارکت ها نمی افتید که بحث داغ آن در بازاریابی مطرح است؟ نیش مارکت ها بازارهای حاشیه ای اما پر سودی هستند که شاید مخاطبان اندکی داشته باشند اما سود آن ها فراتر از حد تصور است. برندهایی مانند لامبورگینی و پورشه جزو این برندها هستند. در دنیای کلمات کلیدی نیز کلمات کلیدی نیچ را داریم که شاید تعداد مخاطبان کمی داشته باشند اما تاثیر آن ها در ارتقای سئو فراتر از حد تصور است. در این مطلب قصد داریم در مورد پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ صحبت کنیم. پس با پالیز محتوا همراه باشید.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت سئوکار در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
آشنایی با پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ
قبل از اینکه بگوییم چگونه می توان نسب به پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ اقدام کرد، اجازه دهید در مورد این کلمات صحبت کنیم. اصلا کلمات کلیدی نیچ چه نوع کلمات کلیدی هستند. تصور کنید یک فروشگاه لوازم آرایشی دارید. شاید به نظرتان کلمات کلیدی “خرید ضد آفتاب” یا “خرید کرم مرطوب کننده” بهترین کلمات کلیدی برای شما باشند. اما برای اینکه بتوانید هدفمند عمل کنید باید کلمات کلیدی نیچ را نیز در بین کلمات کلیدی محتوای خود قرار دهید. به عنوان مثال “خرید ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب بدون تست حیوانی” یا “خرید کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های خشک فاقد گلوتن” جزو کلمات کلیدی نیچ هستند.
کلمات کلیدی نیچ معمولا Long Tail هستند و توسط بخش کوچکی از جامعه آماری بازدیدکنندگان که هدفشان از جستجو روشن است، مورد هدف قرار می گیرند. تعداد کمی از افراد این کلمات را سرچ می کنند اما به محض سرچ کردن می توانند محتوای شما را رصد کنند. این کلمات در کمپین های تبلیغاتی کلیکی به منظور ارتقای سئو نقش موثری دارند و باعث دیده شدن وبسایت شما در صفحه اول گوگل می شوند. اکنون می رسیم به سوال اصلی که در پی پاسخ آن هستیم؛ روش های پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ چیست؟ در ادامه خواهیم گفت.
حوزه فعالیت سایتتان را شفاف سازی کنید
قرار است برای چه سایتی تولید محتوا کنید؟ اگر سایت شخصی خودتان است پس قطعا به حوزه کاری تان اشراف دارید اما اگر سایتی که قرار است برای آن تولید محتوا کنید را خوب نمی شناسید، اول در مورد حوزه کاری سایت مورد نظر تحقیق کنید. در این راستا می توانید از صاحب سایت کمک بخواهید تا کلمات کلیدی مورد نظرش را به شما پیشنهاد دهد.
اگر این وبسایت خدمات خاصی ارائه می دهد یا وجه تمایز ویژه ای نسبت به سایر رقبا دارد، حتما از این وجه تمایز در تولید کلمات کلیدی نیچ استفاده کنید. بنابراین باید نوع خدمات و محصولات وبسایت کاملا مشخص شود و در ادامه به این موضوع پرداخته شود که مزیت رقابتی این محصولات و خدمات چیست؟ ما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ هستیم نه کلمات کلیدی که در هر وب سایتی استفاده می شود. پس خدمات را تا حد امکان به شکل جزئی مشخص کنید.
برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش اصول سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای مخصوص
از ابزارهایی مانند Google Trends، Keyword Tool، MOZ Keyword Explorer، Keyword Planner و SEMrush برای تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ استفاده کنید. این ابزارها می توانند بهترین کلمات کلیدی را در حوزه فعالیت تان به شما ارائه دهند. فراموش نکنید که بهترین کلمات کلیدی کلمات کلیدی Long Tail هستند پس استفاده از کلمات کلیدی عمومی را کنار بگذارید و تا حد امکان استفاده از آن ها را کاهش دهید. بررسی میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید.
از فیلد جستجو گوگل کمک بگیرید
گوگل گاهی پیشنهادات خوبی در آستین دارد. زمانی که یک کلمه کلیدی را در فیلد جستجوی گوگل تایپ می کنید ادامه کلمه یا عبارت توسط گوگل پیشنهاد می شود. این کلمات کلیدی معمولا ترافیک خوبی دارند. با این کار مطمئنا در پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ موفق خواهید بود. این کلمات عمدتا توسط کاربران خاص جستجو می شوند و در صورت بهینه سازی محتوا حول این کلمات بی شک محتوای شما در صدر نتایج به نمایش در خواهد آمد.
برای آشنایی و کسب اطلاعات کلاس حضوری سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
استفاده از Google Keyword Planner
برخی مواقع کلمات کلیدی انتخابی شما ممکن است ترافیک خوبی نداشته باشند. با استفاده از گوگل کیورد پلنر می توانید ترافیک کلمات کلیدی نیچ را بررسی کنید و در صورت نیاز از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل استفاده نمایید. در نهایت لیستی از کلمات کلیدی با بیشترین میزان ایمپرشن ایجاد کنید و به ترتیب به آن ها اولویت دهید.
کلمات کلیدی عمومی را وارد نیچ نکنید
اگر یک کلمه کلیدی بسیار عمومی و کلی است، بهتر است آن را وارد لیست کلمات کلیدی نیچ نکنید. این کلمات کلیدی ارزش سئو شدن ندارند. بهتر است برای ارتقای سئو کلمات کلیدی با سطح رقابت و ترافیک کمتر را در ابتدای لیست کلمات کلیدی نیچ قرار دهید. این کلمات معمولا طولانی تر هستند و بسیار اختصاصی می باشند. در ادامه نیز به کلمات کلیدی عمومی تر که معمولا رقابت شدیدی برای آن ها وجود دارد بپردازید.
کاربرد پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ
کاربران امروزی حال و حوصله چرخ زدن در اینترنت و وقت گذرانی را ندارند. آن ها می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به مقصودشان دست یابند. به همین دلیل به جای استفاده از کلمات کلیدی کوتاه ترجیح می دهند از کلمات کلیدی بلند استفاده کنند تا مقصودشان به واسطه آن واضح تر بیان شود. این کلمات کلیدی اغلب از نوع کلمات کلیدی نیچ هستند که باید برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ زمانی را اختصاص دهید.
برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره فشرده سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
ارتقای سئو از طریق کلمات کلیدی کلی و عمومی تقریبا امری محال است. پس اگر به فکر بهینه سازی سئو هستید، باید پیدا کردن کلمات کلیدی نیچ را در دستور کارتان قرار دهید. بهتر است این کلمات کلیدی هدفمند، طولانی و فاقد اسامی برندها باشند چرا که اغلب کاربران معمولا نامی از برند خاصی در جستجوهای خود نمی برند. چنانچه به تکنیک های گفته شده در این مقاله عمل کنید، بی شک می توانید در یافتن کلمات کلیدی نیچ موفق باشید.