سئو وب سایت

با user intent یا نیت جستجوی کاربر آشنا شوید

نیت جستجوی کاربر چیست؟

نیت جستجوی کاربر چیست؟ تمام شما افرادی که در حال خواندن این مطلب هستید به قصد و نیت خاصی به جستجو پرداخته اید و در نهایت به این مطلب رسیده اید. ممکن است کلمه کلیدی جستجوی شما “User Intent” یا “Search Internet” باشد. شاید هم کلمه کلیدی “نیت جستجوی کاربر” را درون فیلد جستجوی گوگل وارد کرده اید. اما چه شد که به این مطلب رسیدید؟ این کلمات کلیدی در بسیاری از محتواها استفاده می شوند اما گوگل آن دسته از مطالبی را به شما نمایش داده است که دقیقا با هدف جستجوی شما انطباق دارد. اینجا است که بار دیگر شگفتی های این موتور جستجو و توانمندی های فوق العاده الگوریتم های آن ما را متعجب می کند.

گوگل به کمک الگوریتم های توانمند خود قادر به شناسایی هدف جستجوی کاربران بوده و صفحاتی را به آن ها نمایش می دهد که دارای بیشترین تناسب با عبارت جستجو شده هستند. این هنر و هوش شما است که چگونه محتوای یک صفحه را مطابق با User Intent بهینه سازی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به “نیت جستجوی کاربر چیست” بپردازیم.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

منظور از نیت جستجوی کاربر چیست؟

نیت جستجوی کاربر تاثیر زیادی در روند سرچ دارد اما آیا با موضوع “نیت جستجوی کاربر چیست” آشنایی دارید؟ یکی از رویکردهای گوگل برای رتبه بندی صفحات توجه به User Intent است. User Intent همان هدف اصلی کاربر از جستجو می باشد. به عنوان مثال ممکن است شما عبارت خرید گلدان تزئینی را جستجو کنید. گوگل با درک هدف شما که خرید است آن دسته از وبسایت های فروشگاهی را به شما نمایش می دهد که در آن ها فروش گلدان تزئینی صورت می پذیرد. 

بنابراین برای کسب رتبه بهتر کافی است محتوای خود را حول کلمات کلیدی پر استفاده بهینه سازی کنید و صد البته محتوای با کیفیتی تولید کنید.

با ورود کاربر به وب سایت های نمایش داده شده که در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی حاصل شده اند، گوگل تحلیل خود را آغاز می کند. اگر نرخ کلیک وبسایت شما بالا باشد.، نرخ ماندگاری کاربر در سایت تان طولانی باشد، کاربران از محتوای نمایش داده شده در سایت تان رضایت داشته باشند و تجربه خوبی از تعامل با شما کسب کرده باشند، یقینا گوگل وبسایت شما را در دسته وبسایت های بهینه سازی شده مطابق با User Intent قرار خواهد داد و اینگونه رتبه سایت تان ارتقا می یابد.

الگوریتم های گوگل برای نیت جستجوی کاربر چیست؟

برای اینکه بخواهیم به موضوع “الگوریتم های گوگل برای نیت جستجوی کاربر چیست” بپردازیم، می توان گفت که گوگل به کمک الگوریتم هایی چون الگوریتم Hummingbird و Rank Brain اقدام به تفسیر هدف جستجوی کاربر می نماید. البته داستان از اینجا شروع نمی شود. گوگل در نسخه های آغازین الگوریتم ها، توجه خاصی به کلمات کلیدی، شیوه نگارش آن ها و استفاده از این کلمات در صفحات مختلف وب داشت. 

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش اصول سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

همه چیز درباره تاثیر google ads در سئو سایت
مطلب مرتبط

گوگل به کمک الگوریتم هایی چون پنگوئن و پاندا سعی می کرد نزدیکترین محتوا به کلمات کلیدی جستجو شده را نمایش دهد اما در این بین شکایت های زیادی از سمت کاربران وجود داشت و آن هم شکایت از جهت بی کیفیت بودن برخی محتواها بود. بسیاری از وبسایت ها با استفاده از کلمات کلیدی سعی می کردند تا خود را به نحوی در نتایج جستجو جای دهند اما این موضوع عدم رضایت کاربران را بابت محتواهای بی ارزش در پی داشت. در نتیجه گوگل الگوریتم رنک برین را ارائه داد که شاهکار این موتور جستجو بر پایه هوش مصنوعی AI و Learning Machine  بود. 

منظور از نیت جستجوی کاربر چیست؟

انواع نیت جستجوی کاربر چیست؟

در این گستره بی انتهای اینترنت کاربران با اهداف گوناگونی در حال جستجو هستند. یکی می خواهد از آب و هوای ده روز بعد مطلع شود، یکی قصد خرید کفش دارد، یکی قصد یافتن نزدیک ترین آرایشگاه به محل زندگی اش را دارد و یکی هم قصد مطالعه اخبار جدید روز را دارد. بر همین مبنا User Intent ها دسته بندی می شوند. در اینجا انواع User Intent را معرفی کرده ایم.

  • Intent Information؛ جستجو برای کسب اطلاعات؛
  • Intent Navigational؛ جستجو برای یافتن یک وبسایت خاص؛
  • Transactional Intent؛ جستجو به قصد خرید؛
  • Commercial Investigation؛ جستجو پیرامون تبلیغات.

نحوه تشخیص User Intent از روی کلمات کلیدی 

به نظر شما نحوه تشخیص نیت جستجوی کاربر چیست و چگونه انجام می شود؟ گوگل الگوریتم های پیشرفته ای دارد که یکی از پیشرفته ترین آن ها در زمینه تشخیص User Intent، الگوریتم رنک برین است. این الگوریتم با تحلیل مفهوم کلمات کلیدی و تشخیص معنای این کلمات سعی در ارائه بهترین و مرتبط ترین نتایج دارد. اغلب کلمات کلیدی در بر دارنده واژگانی هستند که مشخص کننده موضوع “نیت جستجوی کاربر چیست” است. 

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو با مدرک معتبر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نکات طلایی لینک سازی داخلی
مطلب مرتبط

به عنوان مثال اگر هدف کاربر خرید باشد یقینا از واژه ای مانند خرید استفاده می کند. استفاده از نام محصولات و واژگانی مانند مبلغ، فروش، تخفیف و فروشگاه می توانند همگی نشان از هدف خرید داشته باشند. در مورد سایر User Intent ها نیز واژگانی مرتبط با این اهداف وجود دارد که گوگل از طریق الگوریتم های پیشرفته خود آن ها را تشخیص داده و مرتبط با هدف کاربر نتایج جستجو را نمایش می دهد.

تمرکز روی User Intent جهت افزایش نرخ تبدیل

بی توجهی به نیت و هدف کاربر بی شک نتیجه ای جز کاهش نرخ تبدیل (CRO) ندارد. برای اینکه بتوانید کاربران وارد شده به سایت را به مشتریان خود تبدیل کنید باید موضوع “نیت جستجوی کاربر چیست” را هدف بگیرید. شناسایی User Intent به شما خواهد گفت که خواسته اصلی کاربران چیست. در نتیجه شما به جای اینکه صرفا روی کلمات کلیدی تمرکز کنید باید با توجه به User Intent کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید تا خواسته کاربران محقق شود و آن ها به مشتریان شما تبدیل شوند.

اهمیت نیت جستجوی کاربر چیست؟

User Intent نقش موثری در بهینه سازی سئو دارد. بهترین راه برای اینکه بتوانید محتوا را حول خواسته کاربر بهینه سازی کنید این است که در بخش های مختلف از وبسایت تان تلاش کنید تا فقط یک User Intent را پوشش دهی نمایید. از طرفی بهتر است صفحات لندینگ مختلف در وبسایت تان ایجاد کنید تا کاربران را با User Intent های مختلف به صفحات فروش انتقال دهد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش بهبود سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سئو سایت در ساری
مطلب مرتبط

برای بهینه سازی محتوا با توجه به موضوع “نیت جستجوی کاربر چیست” باید قبل از هر چیز مخاطب خود را به خوبی بشناسید و بدانید که نیاز حقیقی او چیست. بدین منظور سعی کنید مانند دیگران رفتار نکنید و متفاوت باشید. نه تنها گوگل، بلکه کاربران نیز عاشق محتوای متفاوت هستند. سعی کنید در ارائه محتوا به شکل تخصصی عمل کنید و همواره پاسخگو باشید. پاسخ دهی سریع به کاربران حس اعتماد و ارزش گذاری به خواسته هایشان را در آن ها ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *