نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت موضوعی است که به طور زیرکانه قادر است روند خرید شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما به نظر شما این کار به چه صورت انجام می شود؟ فرض کنید قبل از اینکه روز کاریتان را شروع کنید در ابتدا سری به صندوق دریافتی ایمیل هایتان می زنید و متوجه یک ایمیل تبلیغاتی از طرف یک فروشگاه آنلاین می شوید که چندی پیش برای خرید هدیه روز مادر به وب سایت آن ها مراجعه کرده بودید و تا به همین لحظه پاک فراموش کرده بودید که قرار است یک جفت کفش از این فروشگاه برای مادرتان خریداری کنید!
این یادآوری را به فال نیک می گیرید و خریدتان را انجام می دهید. شاید شما متوجه ترفند زیرکانه ای که این فروشگاه آنلاین برای جذب مشتری در پیش گرفته است نشوید، اما این فروشگاه به خوبی می داند که چه تکنیک بازاریابی را روی شما پیاده سازی کرده است که آن تکنیک کمپین ایمیل مارکتینگ به حساب می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا راه های نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت را با هم بررسی کنیم. ۱۰ نکته طلایی برای شما کنار گذاشته ایم. پس جایی نروید!
برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.
اهداف و نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت
قبل از اینکه در مورد نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ را مطرح کنیم، اجازه دهید کمی در ارتباط با این کمپین صحبت کنیم. نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ شامل ایمیل هایی می شود که به طور هدفمند توسط کسب و کارهای آنلاین به شما ارسال می شود. این ایمیل می تواند شامل یک متن خوشامدگویی باشد یا ایمیلی حاوی اطلاعات دعوت به یک همایش یا رویداد باشد.
از سر گرفتن روابط بعد از صورت دادن خرید توسط مشتری و نفوذ به ذهن ناخودآگاه مشتری برای انجام خریدهای بعدی از اهدافی است که در نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت به چشم می خورد. کمپین ایمیل مارکتینگ می تواند در قالب خبرنامه های هفتگی و ماهانه ارسال شود و اخبار کسب و کار شما را دائما برای مشتری ارسال کند.
با این حال باید حواستان باشد که با خبرنامه های رگباری مشتری را عاصی نکنید. برای شکل دادن یک کمپین ایمیل مارکتینگ ایده آل و بهبود دائمی آن باید نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه ده مورد از آن ها را خواهیم گفت.
۱۰ نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت
نوشتن متن های طولانی ممنوع!
عصر امروز عصر سرعت و تکنولوژی است. افراد وقت و حوصله کافی برای خواندن ایمیل های ۲۰ خطی را ندارند! پس اگر خبرنامه یا دعوتنامه های طولانی برای مشتری خود می فرستید، بدانید که هیچ کدام از آن ها توسط مشتریان شما مطالعه نخواهد شد. متن ایمیل را تاثیرگذار، خلاصه وار و کوبنده بنویسید و تا حد امکان سراغ واژگان نامفهوم و پیچیده نروید. این موضوع به عنوان اولین نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت به حساب می آید.
برای آشنایی و کسب اطلاعات پیش نیاز دوره سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
ارسال ایمیل های رگباری را فراموش کنید
اگر هر روز در حال ارسال ایمیل به مشتریان خود هستید، بدانید که تا شکست فاصله ای ندارید. ایمیل هایی که به مخاطبان می فرستید باید در زمان های مناسب ارسال شود. به عنوان مثال اگر مشتری به تازگی خریدی از شما انجام داده نیازی نیست برای او ایمیل ارسال کنید. اجازه دهید مدت زمانی از خرید مشتری بگذرد و بعد از چند وقت او را از تخفیف های جدید آگاه کنید. هوشمند باشید و بی گدار به آب نزنید.
یکراست سراغ اصل مطلب نروید
در موضوع نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت قصدتان فروش محصول است؟ بسیار هم عالی! اما نباید این اقدام را واضح و بی پرده بیان کنید. مردم از اینکه دیگران دائما به قصد فروش یک محصول روی ذهن آن ها رژه بروند متنفر هستند. پس در متن ایمیل به هیچ عنوان مشتری را به طور مستقیم به خرید دعوت نکنید.
سعی کنید با یک محتوای جذاب شوق و ذوق خرید را در مشتری بیدار کنید و زمینه چینی های جذابی انجام دهید. در غیر اینصورت اگر تا صبح هم به تعریف و تمجید از محصولات تان و پیشنهاد خرید بپردازید کسی از شما خرید نخواهد کرد!
از اسامی کوچک افراد استفاده کنید
در نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت باید از اسامی افراد استفاده کنید تا روابط صمیمانه ظهور پیدا کند. حتی خطاب کردن افراد با نام خانوادگی شان چندان جالب نیست. این موضوع در مورد فرستنده نیز صادق است. به عنوان مثال اگر قصد دارید از یک کمپانی فروش عطر به مشتریتان ایمیل بزنید، به جای استفاده از نام کمپانی در قسمت فرستنده از نام یک شخص استفاده کنید تا تاثیرگذاری بیشتری حاصل شود.
برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره سئو مجتمع فنی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
عناوین جذاب و کنجکاو کننده ای را در آغاز استفاده کنید
اگر می خواهید مانند اغلب کمپانی ها با جملات قالبی، کلیشه ای و تکراری ایمیل را آغاز کنید، بهتر است اقدام به ایجاد کمپین نکنید. جملات جذابی آماده کنید و سعی کنید در هر بار ارسال ایمیل یک جمله کنجکاو کننده را در ابتدا قرار دهید. جملات تکراری و خسته کننده در همان وهله اول مشتری را دلزده می کند. بنابراین مشتری زیر لب خواهد گفت این تبلیغ هم ماند سایر تبلیغات است و بدون مطالعه متن ایمیل تان را روانه سطل بازیافت می کند!
ابعاد ایمیل ارسالی تان را با ابعاد گوشی هماهنگ کنید
اغلب افراد ایمیل های خود را روی گوشی همراه چک می کنند. بنابراین اگر ایمیلی ارسالی شما با ابعاد صفحه گوشی همخوانی نداشته باشد نخوانده رها خواهد شد. این موضوع می تواند در روند نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت تاثیر زیادی گذارد.
ایمیل را با لینک های مختلف شلوغ نکنید
سعی کنید در هر ایمیل فقط از یک لینک هدایت کننده استفاده کنید. اگر ایمیل شما حاوی چند لینک باشد مشتری برای انتخاب لینک سردرگم می شود و ممکن است هیچ کدام از لینک ها را انتخاب نکند. این موضوع کمک بزرگی در نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت به شما خواهد کرد.
مشتری را رها نکنید
حتما در متن ایمیل این نکته را ذکر کنید که در صورت نیاز به همراهی و یاری شما همواره در کنار مشتری حضور دارید. بد نیست در انتهای ایمیل این موضوع را ذکر کنید که در صورت وجود هرگونه سوال شما آماده پاسخگویی هستید. اجازه دهید رابطه بین شما و مشتری گرم و پایدار بماند.
دسته بندی کاربران یک ایده درخشان است
آیا ایمیل هایی که برای کاربران ۱۵ ساله می فرستید را برای کاربران ۵۰ ساله تان نیز ارسال می کنید؟ اگر چنین کاری می کنید باید بگوییم که شما هیچ چیز از بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت نمی دانید! کاربران را بر حسب نوع خرید، جنسیت، علایق، سلیقه، بودجه و سن دسته بندی کنید. این کار نتیجه درخشانی در نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت خواهد داشت.
برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره حرفه ای تولید محتوای سئو شده با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
کمپین ها را بدون تحلیل رها نکنید
بعد از اینکه هر کمپینی اجرا شد باید نتایج آن را تحلیل کنید تا نقاط ضعف و قوت اش مشخص شود. برای اینکه بتوانید کمپین های بعدی را با تاثیرگذاری بیشتری اجرا کنید نیاز به تحلیل داده های گذشته دارید. پس آنالیز را فراموش نکنید.
روشی جذاب برای بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت
نکات بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ سایت یکی از روش های جذب مشتری و ارتقای سئو می باشد. برای اینکه کمپین های کارسازی را طراحی کنید، باید دائما در فکر بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ باشید. بسیاری از برترین برندهای جهان به همین شیوه معروف شده اند و گستره وسیعی از مخاطبان را برای خود دست و پا کرده اند. کمپین ایمیل مارکتینگ یکی از روش های رایگان بازاریابی است و بی شک اگر درست اجرا شود نتیجه بخش خواهد بود.