سئو وب سایت

ترفندهای استفاده از گوگل ترندز برای جستجوی کلمات کلیدی

آشنایی با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز

ترفندهای استفاده از گوگل ترندز برای جستجوی کلمات کلیدی به چه صورت است؟ یک کلمه کلیدی را در فیلد جستجوی گوگل وارد می کنید و نتایج جستجو در کسری از ثانیه روی صفحه نقش می بندند. وبسایت خودتان را می بینید که در بین اولین نتایج جستجو نمایش داده شده است و مطمئنا در این لحظه حس بسیار خوبی از دیده شدن خواهید داشت. حسی آمیخته از غرور، پیروزی و برتری به سراغ شما می آید چرا که گرفتن برترین رتبه ها در صفحات SERP کار چندان راحتی نیست. 

وبسایت هایی که سئوی بسیار قوی دارند معمولا در بین اولین نتایج جستجو قرار دارند. استفاده از ترفندهای گوگل ترندز می تواند مسیر شما را برای رسیدن به این جایگاه هموارتر نماید. پس اگر شما هم دنبال یافتن برترین جایگاه هستید در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم ترفندهای استفاده از گوگل ترندز برای جستجوی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهیم.

برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

آشنایی با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز

قبل از اینکه ترفندهای استفاده از گوگل ترندز را با هم بررسی کنیم، اجازه دهید کمی با این ابزار آشنا شویم. گوگل ترندز نه یک ابزار، بلکه مجموعه ای از ابزارها است که موثرترین و بهترین کلمات کلیدی را برای تولید یک محتوای اثربخش و با کیفیت ارائه می دهد. 

گوگل ترندز به شما خواهد گفت که آمار جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در یک موقعیت جغرافیایی به چه صورت است. اینکه یک کلمه کلیدی چند بار توسط مخاطبین و کاربران جستجو شده یقینا میزان محبوبیت آن کلمات نشان می دهد.

بهتر است گوگل ترندز را یک ماشین حساب هوشمند بنامیم چرا که دارای فیلترینگ قدرتمندی در جستجوی کلمه کلیدی می باشد؛ این فیلترینگ بر اساس دسته بندی، لوکیشن، بازه زمانی و بر اساس نوع جستجو است. با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز می توان کلمات کلیدی محبوب را شناسایی کرد، کاربران خاص را هدف گیری نمود، استراتژی سئو تدوین کرد و کلمات کلیدی را بر حسب میزان محبوبیت اولویت بندی نمود و کلمه های کلیدی منسوخ شده را از رده خارج کرد.

با Google Trends ترندهای هر فصل را تحلیل کنید

بسیاری از کلمات کلیدی در طی فصل های خاصی ترند می شوند و در سایر فصل ها به قعر جدول پر جستجوترین ها سقوط می کنند. به عنوان مثال خرید کلاه تابستانی در فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان حسابی روی بورس است در حالی که نرخ جستجوی آن در فصول سرد سال به شدت افت می کند. 

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش اصول سئو با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

افیلیت مارکتینگ چیست؟
مطلب مرتبط

نمودار کاهشی و افزایش این گونه کلمات کلیدی را می توانید با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز برای جستجوی کلمات کلیدی مورد تحلیل قرار دهید. تولید محتوای فصلی با کلمات کلیدی ترند شده در هر فصل یکی از اقداماتی است که به کمک تحلیل های صورت گرفته توسط گوگل ترندز می توان انجام داد.

بررسی محبوبیت کلمات کلیدی در بازه های زمانی مختلف

ممکن است اخیرا در کشور یا شهر شما رویداری صورت گرفته باشد که به واسطه آن رویداد برخی کلمات کلیدی روی بورس قرار گرفته باشند. اما این محبوبیت همیشگی نیست. بنابراین سعی کنید با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز در بازه های زمانی مختلف چک کنید. اگر محبوبیت یک کلمه کلیدی کم شده بود از آن در تولید محتوا استفاده نکنید.

از گزینه Trending Search غافل نشوید!

یکی از ترفندهای استفاده از گوگل ترندز گزینه Trending Search است. این بخش از گوگل ترندز کلماتی را ارائه می دهد که کاربران بدان ها علاقه زیادی دارند و به وفور آن ها را سرچ می کنند. اگر می خواهید بدانید در شهر و کشورتان هم اکنون چه خبر است و گوی رقابت در دست کدامین کلمات کلیدی است این گزینه را استفاده کنید. 

شما می توانید نمودار مربوط به هر کلمه کلیدی را برای چند دوره متوالی بررسی کنید. سپس بررسی کنید که آیا ترند بودن کلمه کلیدی مورد نظر برای دوره های متوالی پا برجا بوده است یا خیر. اینگونه می توانید تشخیص دهید که این کلمه کلیدی به این زودی ها از رونق نخواهد افتاد.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو مبتدی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

همه چیز درباره ی روش های افزایش ctr سایت
مطلب مرتبط

 ترفندهای استفاده از گوگل ترندز چست؟

کلمات کلیدی مشابه برگ برنده شما است

زمانی که در حال جستجو با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز هستید، می توانید جستجوی عبارت های مشابه را نیز مشاهده کنید. کلمات کلیدی ترند شده که شباهت زیادی به کلمه کلیدی مورد نظر شما دارند می توانند تاثیر فوق العاده ای در سئوی سایت شما داشته باشند. شما می توانید گستره مخاطبان خود را افزایش دهید و به مجموعه وسیع تری از کاربران دسترسی پیدا کنید.

جستجوی کلمات کلیدی بر حسب لوکیشن 

طبیعی است که در برخی مناطق برخی کلمات کلیدی محبوبیت بیشتری داشته باشند. به طور مثال مردمانی که در شهرهای کویری و خشک زندگی می کنند جستجوی کمتری پیرامون کلمه کلیدی مانند خرید بارانی ضد آب دارند. بنابراین بهتر است محتوای خود را بر اساس موقعیت های جغرافیایی مختلف بهینه سازی کنید. 

جستجوی پرطرفدارترین کلمات کلیدی بر حسب موقعیت جغرافیایی توسط گوگل ترندز این امکان را به شما می دهد تا پر جستجوترین ها را در هر لوکیشن شناسایی کنید. این مورد به عنوان یکی از موارد ترفندهای استفاده از گوگل ترندز به حساب می آید.

بهینه سازی استراتژی ویدئو با سرچ یوتیوب

با جستجوی نمودارهای جستجوی یوتیوب به طور جداگانه خواهید دانست که در کانال های مختلف مانند یوتیوب چگونه محتوا را بهینه سازی کنید. کلمات کلیدی که در این بخش ارائه می شوند معمولا متفاوت از گوگل هستند چرا که اساسا مخاطبین گوگل و یوتیوب افراد متفاوتی می باشند. در نتیجه برای بهینه سازی سئوی سایتتان از این آمار استفاده کنید.

برای آشنایی و کسب اطلاعات آموزش سئو یوتیوب با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

تکنیک های روانشناسی در بازاریابی محتوا
مطلب مرتبط

اهمیت ترفندهای استفاده از گوگل ترندز

گوگل ترندز یکی از بهترین سرویس های جستجوی کلمات کلیدی است که آمار دقیقی از جستجوی کاربران به صاحبان وب سایت ها ارائه می دهد. شما می توانید با ترفندهای استفاده از گوگل ترندز چند کلمه کلیدی را در قیاس با هم گذارید و در نهایت محتوایی یونیک، دسته اول، با کیفیت و درجه یک تولید کنید. 

تولید محتوا بر اساس اطلاعاتی که گوگل ترندز به ما می دهد بی شک منجر به خلق محتوای جذاب تر برای مخاطبین خواهد شد. گوگل ترندز را بهتر است در کنار سایر ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید چرا که داده های این ابزار اساسا نرمالایز شده است و مطلق نیست. بنابراین چک کردن روند نزول و صعود کلمات کلیدی به کمک این ابزار منطقی است اما برای تحلیل رقابت دقیقی که بین کلمات کلیدی در جریان است بهتر است از سایر ابزارها مانند KWfinder، keyword planner، MOZ و Ahrefs در کنار گوگل ترندز نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *