سئو وب سایت

تاثیر اجرای A/B تست بر سئو سایت

تاثیر A/B تست بر سئو سایت به چه صورت است؟

تاثیر A/B تست بر سئو سایت به روشی گفته می‌شود که از طریق آن بازاریاب اقدام به بررسی دو مدل می‌نماید و اثرات آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. بازاریاب می‌تواند از نتیجه این تست برای رسیدن به نتایج مطلوب و با‌کیفیت استفاده کند و به هدف خود دست یابد. با استفاده از A/B تست افراد می‌توانند اقدام به افزایش نرخ تبدیل خود نمایند.

در A/B تست از هر عنصری دو نمونه A و B وجود دارد. در این تست معیاری در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده میزان موفقیت می‌باشد. در این مقاله سایت پالیز محتوا قصد دارد که اطلاعات لازم درباره تاثیر A/B تست بر سئو سایت را در اختیار شما قرار دهد. در انتهای این مقاله شما با تاثیر اجرای A/B تست بر سئو سایت آشنا خواهید شد. برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و پاسخگویی به سوالات خود لطفا تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

 تاثیر A/B تست بر سئو سایت چیست؟

زمانی که دو نسخه از صفحه وب را به این منظور که کدام یکی از دو صفحه بهتر عمل می‌کند مورد مقایسه قرار می‌دهیم، در واقع به این کار تاثیر A/B بر سئو سایت گفته می‌شود. در این حالت به صورت همزمان دو صفحه در اختیار بازدید کنندگان یکسانی قرار می‌گیرد و از بین این دو صفحه هر کدام که دارای نرخ تبدیل بالاتری باشد، می‌تواند به عنوان برنده این تست اعلام شود. نتیجه تاثیر A/B تست بر سئو سایت نشان دهنده میزان کارایی عنصر بازاریابی مدنظر است. به A/B تست Split نیز گفته می‌شود.

چرا باید تاثیر A/B تست بر سئو سایت را به کار ببریم؟

یکی از مزایای تاثیر A/B تست بر سئو سایت، بالا رفتن میزان ترافیک سایت می‌باشد. در صورتی که شما قصد افزایش ترافیک سایت خود از روش‌های پولی را داشته باشید، این روش برای شما بسیار سنگین خواهد بود. این در حالی است که هزینه افزایش تبدیل کاربران با این روش بسیار ناچیز است.

نکات مورد بررسی تاثیر A/B تست بر سئو سایت

در واقع هر عنصری که بتواند باعث ایجاد تاثیری بر رفتار مخاطب شود را می‌توانیم مورد تست و بررسی قرار دهیم. مواردی که در تاثیر A/B تست بر سئو سایت قابل بررسی هستند، شامل موارد زیر می‌شوند: 

  • عکس‌ها؛
  • تبلیغات گوگل ادوردز و میزان بودجه تعیین شده برای آن؛
  • تیترهای فرعی؛
  • سرتیترها؛
  • محتواهایی که در نزدیکی سرتیترها قرار دارند؛
  • فرم‌های نظرسنجی از کاربران؛
  • متن پاراگراف‌ها؛
  • میزان مالتی مدیاها و اشاره به آن ها؛
  • متن دکمه‌های Call To Action؛
  • میزان انتشار مقاله در شبکه‌های اجتماعی؛
  • دکمه‌های Call To Action.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در بوشهر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

6 افزونه وردپرسی برای جلوگیری از کامنت های اسپم
مطلب مرتبط

شروط استفاده از تست A/B

شاید ایجاد یک کپی از محتوای خود در تست‌های A/B موضوعی باشد که باعث ایجاد نگرانی در شما شود. این مورد که گوگل با محتوای تکراری برخورد می‌کند بر کسی پوشیده نیست، اما هنگامی که شما در حال تست سئوی خود هستید، اجازه دارید که محتوای تکراری را مورد استفاده قرار دهید. در صورت رعایت موارد زیر استفاده از تست A/B بلامانع می‌باشد:

استفاده از انتقال موقت ۳۰۲ به جای انتقال دائم ۳۰۱

در صورتی که شما قصد دارید در تست کاربران را از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر منتقل کنید، بهتر است که از انتقال موقت ۳۰۲ به جای انتقال دائم ۳۰۱ استفاده کنید. با این کار موتورهای جستجو آدرس صفحه اصلی را در ایندکس خود نگه می‌دارند و در نتیجه اقدام به جایگزین کردن آن با آدرس صفحه جدید نخواهند کرد.

منظور از تاثیر اجرای A/B تست بر سئو سایت چیست؟

کوتاه کردن مدت زمان تست تا جای ممکن

مدت زمان مورد نیاز برای انجام یک تست قابل اطمینان به ترافیک سایت شما و فاکتورهایی که قصد دارید در نرخ تبدیل سایت آن ها را مورد بررسی قرار دهید، بستگی دارد. به محض اینکه تست را اجرا کردید، لازم است که اقدام به بارگذاری محتوای مورد نظر خود در سایت نمایید. در این زمان باید کلیه المان‌های تست را با بیشترین سرعت از سایت حذف کنید تا تاثیر A/B تست بر سئو سایت خود را مشاهده کنید.

مخفی و پنهان نگه داشتن

پنهان نگه داشتن یعنی یک نسخه از سایت را به گوگل نمایش دهیم و نسخه دیگر را به بازدیدکنندگان منظم سایت نمایش دهیم. با استفاده از این کار می‌توانیم با نشان دادن نسخه واقعی اقدام به دور نگه داشتن عنکبوت‌های گوگل از تست A/B نماییم و تاثیر A/B تست بر سئو سایت را دو چندان کنیم.

استفاده نکردن از Cloaking 

در کلوکینگ محتوایی که سایت به گوگل نشان می‌دهد با محتوایی که سایت به کاربر نشان می‌دهد با یکدیگر متفاوت است. انجام دادن این روش در سایت از سوی گوگل ممکن نمی‌باشد و در صورت عدم پیروی از دستورات گوگل سایت از نتایج گوگل حذف خواهد شد.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرمان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

همه چیز درباره گوگل MUM
مطلب مرتبط

مراحل اجرای یک تست A/B

مطالعه داده‌های وب سایت

قبل از انجام یک تست A/B لازم است که مطالعه جامعی درباره نحوه عملکرد سایت و همچنین تاثیر A/B تست بر سئو سایت داشته باشید. شما باید درباره تعداد کاربرانی که به سایتتان وارد می‌شوند، صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند، اهداف مختلف تبدیل صفحات و… اطلاعات به دست آورید.

مشاهده کردن رفتار کاربر

مشاهده کردن رفتار کاربران در انجام تست شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. این مشاهده باعث جهت دهی به فعالیت‌های شما می‌شود.

ایجاد کردن یک فرضیه

بدون ایجاد کردن یک فرضیه مناسب مبنی بر داده‌ها، کمپین آزمایشی شما مانند قطب‌ نمایی است که جهتی را نشان نمی‌دهد.

تست کردن فرضیه

شما می‌توانید با استفاده از فرضیه خود اقدام به ایجاد تغییراتی نمایید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها و رسم نتایج

آنالیز نتایج حاصل از تست A/B و مشخص کردن تغییراتی که باعث بیشترین نرخ تبدیل شده است، باعث بهینه سازی سایت خواهد شد. در صورتی که نتایج آزمون دچار قاعده مشخص نمی‌باشد، لازم است که با برگشتن به مرحله ۳ اقدام به تست کردن فرضیه دیگری نمایید.

قرار دادن نتایج در اختیار علاقه‌ مندان

مشاهده نتایج کارهای شما توسط دیگران باعث ایجاد بینش جدیدی در طراحی سایت خواهد شد.

گام‌های مورد نیاز برای اجرای یک تست A/B

  1. کد‌های لازم برای رد گیری تست را به صفحه اضافه کنید؛
  2. با کمک ویراستار آنلاین سایت خود اقدام به ایجاد نسخه‌های مختلفی از صفحه خود نمایید؛
  3. اهداف خود را مشخص کنید؛
  4. تست خود را ردگیری نمایید.

موارد ذکر شده می تواند تاثیر A/B تست بر سئو سایت شما را به خوبی ارتقا دهد.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در خراسان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نکات طلایی لینک سازی داخلی
مطلب مرتبط

تاثیر A/B تست بر سئو سایت گزینه ای مناسب

تست A/B برای پیدا کردن عوامل مؤثر در بازاریابی روشی سیستماتیک ارائه می‌کند. این تست یکی از انواع تست‌های آنلاین به شمار می‌رود. تست A/B هیچ خطری برای رتبه بندی وب سایت ندارد. نه تنها گوگل انجام این تست را مجاز اعلام کرده، بلکه افراد را به انجام این تست تشویق هم نموده است. 

با استفاده از تست A/B می‌توانیم اقدام به طراحی، چیدمان، تصاویر، فیلم های آموزشی و تبلیغات خود نماییم. در آزمون A/B شما می‌توانید ترافیک سایت را به طور مساوی بین صفحه اصلی و یک متغیر تقسیم کنید. در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات لازم درباره  تاثیر A/B تست بر سئو سایت را در اختیار شما قرار دهیم، اما در صورتی که هنوز هم سوالی برایتان باقی مانده و به اطلاعات بیشتری نیاز دارد می‌توانید با مراجعه به سایت پالیز محتوا و از طریق تماس با مشاوران این شرکت به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *