سئو وب سایت

تاثیر بودجه خزش گوگل بر رتبه سایت و روش های بهبود آن

منظور از بودجه خزش گوگل چیست؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که روزها و هفته ها منتظر ایندکس شدن یکی از صفحات سایت تان مانده باشید؟ اخیرا یکی از صفحات لندینگ سایتتان را بهینه کرده اید اما خبری از ایندکس شدن نیست. این یعنی گوگل صفحه سایت شما را هنوز Crawl نکرده است. البته بسیاری از مواقع به طول انجامیدن خزش گوگل امری طبیعی است؛ اما اگر این مدت زمان بسیار طولانی شد وقت آن است که به بودجه خزشتان شک کنید. در صورتی که Crawl Budget سایت شما بهینه نباشد، این اتفاق ممکن است رخ دهد. پس برای اینکه زحمات شما به هدر نرود، باید به فکر بهبود بودجه خزش گوگل در سایتتان باشید.

اما سوال اینجاست که بودجه خزش گوگل  چیست؟ در ادامه پالیز محتوا قصد دارد که در مورد بودجه خزش و روش های بهبود بودجه خزش گوگل با آن بپردازد.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

منظور از بودجه خزش گوگل چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بهبود بودجه خزش گوگل حرفی بزنیم، بهتر است در مورد انواع مفهوم خزش های گوگل بپردازیم و در این مورد نیز اطلاعاتی کسب کنیم. به نظر شما هر یک از خزش های گوگل چه اعمالی را روی صفحات وبسایت شما انجام خواهند داد؟ در ادامه با این موارد آشنا خواهید شد.

مفهوم Crawl Budget در سئو چیست؟

موتور جستجوی گوگل یک سر دارد و هزار سودا! این موتور جستجو باید روزانه تمرکز و توجه خود را به میلیون ها سایت معطوف کند. در نتیجه عادلانه ترین راه برای برقراری عدالت تعیین مفهومی به نام بودجه خزش است. اگر بخواهیم یک تعریف ساده و قابل درک از بودجه خزش ارائه دهیم، باید بگوییم که بودجه خزش در واقع تعداد صفحاتی از سایت شما است که گوگل می تواند در یک بازه زمانی مشخص که معمولا یک روزه است کراول کند.

در مورد بودجه خزش گوگل چیست باید گفت که این بودجه در روزهای مختلف متفاوت خواهد بود، بنابراین اگر نرخ آن در نوسان بود نگران نباشید. این نرخ اساسا به پارامترهایی چون عدم وجود باگ در سایت، عدم وجود خطای سرور و تعداد لینک ها بستگی دارد. 

تاثیر بودجه خزش در رتبه بندی سایت

بهبود بودجه خزش تاثیر مستقیم و فوق العاده ای در رتبه وبسایت ندارد اما به شکل دومینو وار تاثیر خود را روی رتبه سایت تان می گذارد. عدم بهینه بودن این نرخ می تواند منجر به کاهش بازدید سایت و کاهش نرخ کلیک و در نتیجه کاهش ترافیک ورودی و افت رتبه سایت شما شود. این نرخ نباید از تعداد صفحات سایتتان کمتر باشد در این صورت یعنی برخی صفحات سایت تان ایندکس نشده و از نظر گوگل اصلا وجود خارجی ندارند!

به طور مثال ممکن است سایت شما ۵۰۰۰ صفحه داشته باشد در حالی که بودجه خزش بسیار کمتر از این مقدار است. این بدان معنا است که برخی صفحات سایتتان اصلا در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند و هیچ ترافیک ورودی ارگانیکی به آن سرازیر نمی شود. 

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرمان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

dns چیست و چه کاربردهایی دارد؟
مطلب مرتبط

گوگل همیشه صفحات ایندکس شده را در نتایج جستجوی کاربران نمایش می دهد و صفحاتی که ایندکس نشده باشند هرگز دیده نخواهند شد این موضوع منجر به کاهش نرخ کلیک و افت رتبه سایت در بلندمدت می شود. پس اگر سایتتان بسیار گسترده و پیچیده است، اخیرا صفحات جدیدی به سایت اضافه کرده اید و تعداد زیادی صفحه ریدایرکت شده دارید باید به بودجه خزش اهمیت بیشتری بدهید.

۷ روش بهینه سازی بودجه خزش گوگل

برای بهبود بودجه خزش گوگل شما باید دقت داشته باشید که بودجه خزش تان را هدر ندهید. برخی صفحات ارزش کراول شدن ندارند و در صورت کراول شدن بودجه خزش را هدر می دهند. در این بخش راه هایی برای بهبود بودجه خزش معرفی خواهیم کرد که یقینا اثربخش خواهد بود.

۱- پارامترهای فیلتر را از URL حذف کنید

برخی URLها دارای پارامترهای فیلتر کننده هستند. این موضوع به ویژه در مورد سایت های فروشگاهی جهت فیلتر کردن محصولات زیادی دیده می شود. این فیلترها به غایت مفید هستند اما نباید در دسترس موتورهای جستجو قرار گیرند چرا که بودجه خزش را هدر می دهند. 

شما می توانید برای بهبود بودجه خزش گوگل با استفاده از فایل robots.txt دسترسی موتورهای جستجو را به این صفحات قطع کنید و اجازه کراول شدن ندهید. افزودن ویژگی Nofollow نیز می تواند تاثیرگذار باشد با این حال بهتر است به روشی که در ابتدا گفته شد مراجعه کنید.

۲- محتواهای Duplicate را در سایت حذف کنید

اگر صفحاتی از سایتتان محتوای تکراری دارد و اقدام به حذف آن ها نکرده اید به دست خود در حال آتش زدن بودجه خزش هستید! محتوای تکراری را در سایت خود به حداقل برسانید. پس محتوای تکراری را حذف کنید و محتوایی که کامل تر است را حفظ کنید. با استفاده از افزونه های ریدایرکت می توانید محتواهای قدیمی تر را به محتوای جدید ریدایرکت کنید تا از ارزش آن ها کاسته نشود.

۳- محتوای بی کیفیت در سایت منتشر نکنید

صفحاتی که از لحاظ ارزش محتوایی پایین هستند، نه برای کاربران و نه برای موتورهای جستجو جالب نیستند. پس صفحات بی ارزش را حذف کنید تا بتوانید از موضوع بهینه سازی و بهبود بودجه خزش گوگل به خوبی برخوردار شوید.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در خراسان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سئو سایت در هرمزگان
مطلب مرتبط

روش های بهبود بودجه خزش گوگل چیست؟

۴- حواستان به لینک های شکسته شده است؟

لینک های شکسته به لینک هایی می گویند که شما را به صفحاتی هدایت می کنند که آن صفحات دیگر وجود ندارند. اگر در سایت تان لینک های شکسته شده دارید یا زنجیره ای از لینک های ریدایرکت شده را ایجاد کرده اید در واقع در حال هدایت کردن کاربران به سمت بن بست هستید! موتور جستجو با درک این نکته بودجه خزش شما را کاهش خواهد داد. از بین بردن این لینک ها منجر به بهبود و جبران کسری بودجه خزش می شود.

۵- رپورتاژ آگهی انتشار دهید

از دیگر تکنیک های بهبود بودجه خزش گوگل این است که اقدام به انتشار رپورتاژ نمایید. بدین طریق کراولرهایی که سایت رپورتاژ را کراول کرده اند، از آن طریق به صفحه مورد نظر در وبسایت شما می خزند و بدین طریق بودجه خزش بهبود می یابد.

۶- سرعت لود صفحات را بهبود دهید

صفحاتی با سرعت لودینگ ضعیف بودجه خزش گوگل را به باد می دهند. موتور جستجو با تشخیص این موضوع که وبسایت شما قادر به ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب به کاربران نیست یقینا بودجه خزش تان را کم خواهد کرد. کم بودن سرعت لودینگ صفحات سایت نه تنها بودجه خزش را کم می کند، بلکه تجربه کاربری ناخوشایندی را رقم می زند که در نتیجه منجر به کاهش نرخ تبدیل خواهد شد

۷- صفحات غیر قابل ایندکس را کم کنید

تمام وبسایت ها صفحاتی دارند که امکان ایندکس آن ها وجود ندارد. اگر این صفحات در سایت شما تعدادشان بالاست، یعنی عملا در حال مشغول کردن موتور جستجو به امری بیهوده هستید. موتور جستجو باید دائما صفحات سایت تان را غربال کند تا صفحات قابل ایندکس را پیدا کند. این موضوع منجر به کاهش بودجه خزش گوگل می شود. پس با کم کردن تعداد این صفحات به بهبود بودجه خزش گوگل کمک کنید.

جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در خراسان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

UGC چیست؟
مطلب مرتبط

روش های مختلف بهبود بودجه خزش گوگل

روش های مختلفی برای بهبود بودجه خزش گوگل وجود دارند که همگی در نهایت تاثیر خود را روی رتبه سایت تان خواهد گذاشت. اصول دنیای سئو و بهینه سازی سایت همچون حلقه های یک زنجیر به هم ارتباط دارند. بنابراین شاید در نگاه اول موضوع “بودجه خزش گوگل چیست” را نتوان به رتبه سایت ربط داد، اما بی شک با بهینه سازی این نرخ می توان میزان بازدید ها، نرخ کلیک، تجربه کاربری و ترافیک ورودی را بهینه سازی کرد که همگی در نهایت روی رتبه بندی سایت شما موثر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *