در رابطه با استراتژی سئو بین المللی باید بدانیم که شرکتهایی که میخواهند از بهینهسازی موتور جستجو استفاده کنند دو انتخاب اصلی دارند: میتوانند روی بازار محلی تمرکز کنند و سئوی محلی را انجام دهند، یا میتوانند به دنبال یک استراتژی سئو جهانی که شامل زبانهای زیادی و طیف وسیعی از نیازها است، بروند. در مقاله استراتژی سئوی بین المللی به مورد دوم می پردازیم. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه سئوی محلی با سئوی جهانی متفاوت است.
آمارهای منتشر شده در وب سایت Memsource نشان می دهد که حدود ۴۰ درصد از خریداران در سراسر جهان ترجیح می دهند محصولات را از سایت هایی که به زبانی غیر از زبان خودشان نوشته شده اند خریداری کنند مثل علی بابا و آمازون. البته این یک مسئله رایج است. به هر حال، همه می توانند از کارت های بانکی خود برای خرید از هر فروشگاه اینترنتی در هر کشوری استفاده کنند.در ادامه به شرح استراتژی سئو بین المللی می پردازیم.
برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.
استراتژی سئو بین المللی
سئوی بینالمللی عمدتاً برای شرکتهای بزرگی است که در سراسر جهان تجارت میکنند و به یک استراتژی سئو بین المللی اختصاصی نیاز دارند. اگر کسب و کار کوچکی در منطقه خود دارید، سئوی محلی تمام چیزی است که برای موفقیت نیاز دارید. اما در کشورهای مختلف تجارت کنید و با مخاطبان هدف خود به زبان های دیگر صحبت کنید. اگر در نظر داشته باشید که یک استراتژی سئو بین المللی قوی داشته باشید، به شما کمک خواهد کرد. اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، اجازه دهید در مورد آنچه که سئوی محلی و جهانی مشترک هستند صحبت کنیم.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
سئو چیزی است که همه مدیران سایت در مورد آن می دانند. سئو شامل کارهایی است که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل انجام می شود که منجر به فروش و بازدید بیشتر می شود. سئوی محلی تا به حال بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در هر صورت، اکثر مشتریان یک شرکت یا فروشگاه از درون می آیند، بنابراین اهمیت سئو داخلی باید از همان ابتدا مورد توجه قرار گیرد. همانطور که در بالا نوشتیم، سئوی بین المللی به اصطلاح به بازار سهام تبدیل شده است. چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است، اما به نظر شما چگونه باید از استراتژی سئو بین المللی برای وب سایت خود برای ورود به بازارهای جهانی استفاده کنیم؟
نحوه پیاده سازی استراتژی سئو بین المللی
بهینه سازی ساختار URL سایت
وقتی صحبت از ساختار URL ها برای سئوی بین المللی می شود، هر مدیر وب و متخصص در این زمینه باید به چند نکته فکر کند. ابتدا وب سایت های فارسی باید از چیزی غیر از کلمات فارسی در آدرس صفحه خود استفاده کنند. دوم، آنها باید برای یک نام دامنه جهانی ثبت نام کنند. البته برخی از سایت هایی که هدفشان یک بازار خاص است و می خواهند برای مدت طولانی در آن بازار کار کنند باید از دامنه های خاص کشور استفاده کنند.
انتخاب زبان سایت
به عنوان بخشی از بهینه سازی و استراتژی سئو بین المللی ، شما باید به موتورهای جستجو بگویید که این صفحه بیشتر به چه زبانی نوشته شده است. تگ hreflang باید برای اینکه به گوگل بگوید یک سایت به چه زبانی است استفاده شود. برای مثال، کد زیر به گوگل می گوید که صفحه اصلی زبان سایت فرانسوی است تا سایت در نتایج جستجوی فرانسوی نمایش داده شود:
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/fr” hreflang=”fr-fr”/>
نوشتن محتوا به زبان کشور مقصد و رعایت فرهنگ آن
در ابتدای این مقاله گفتیم که رقابت در عرصه بین المللی بسیار سخت است. فرض کنید یک وب سایت ده رقیب در ایران دارد. در این صورت، حداقل ۱۰۰ در سراسر جهان، با مشتریان و بازدیدکنندگان از همه کشورها دارد. زمانی که این اتفاق بیفتد، حضور در صفحه اول گوگل سخت خواهد بود. عدد ۱۰۰ نباید باعث شود که فکر کنید کار سئو آسان است. برعکس، هر یک از این ۱۰۰ سایت قبلاً اقداماتی را انجام داده اند تا در بین میلیون ها سایت دیگر برای کلمات کلیدی مختلف رتبه بالایی کسب کنند.
برای آشنایی و کسب اطلاعات دوره آموزش سئو سایت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
جمع بندی
سئو در مقیاس جهانی از بسیاری جهات پیچیده است. نسخه های زبان بسیاری، موتورهای جستجوی بسیاری، و مشتریان، رقبا و نیازهای مختلف وجود دارد. چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد، اما با یک استراتژی سئو بین المللی که به خوبی برنامه ریزی شده است، می توانید در بازار بین المللی به خوبی عمل کنید و تمام فعالیت های خود را با نیازهای یک مخاطب هدف خاص تنظیم کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که اثرات آن را فورا ببینید.