گوگل جایگاه اول صفحات خود را به هر سایتی نمی دهد. یک اصطلاح معروف است که می گوید؛ تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف! پس به این راحتی ها همی نمی شود به جایگاه اول در صفحات جستجوی گوگل دست پیدا کرد. گوگل برای دادن این جایگاه به وبسایت شما باید به خوبی وب سایتتان را بشناسد. اما این شناخت چگونه حاصل می شود؟ در این مطلب می خواهیم شما را با ابزارهای ساخت و تست اسکیما برای نشانه گذاری سایت آشنا کنیم. به نظر شما اسکیما چیست؟ راه های ساخت و تست آن چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش ها را دریابید.
برای ارتباط با کارشناسان بهترین شرکت سئو در کرج با شماره ها درج شده در وب سایت تماس بگیرید.
آشنایی با ابزارهای ساخت و تست اسکیما
ابزار نشانه گذاری Schema Markup
فرض کنید قرار است در یک قرار ملاقات بسیار مهم خود را معرفی کنید. چگونه خود را معرفی خواهید کرد؟ مطمئنا برجسته ترین ویژگی های خود را در قرار نخست اظهار می دارید تا فرد مقابل به شکل سریع، هدفمند و جامع شناختی کلی و خوب از شما پیدا کند. برای اینکه موتور جستجوی گوگل نیز وبسایت شما را بهتر و سریع تر بشناسد به تعدادی نشانه نیاز دارد. نشانه های کلیدی که یک معرفی سریع و جامع از محتوای وب سایت و هدف راه اندازی و مخاطبان آن به گوگل ارائه دهند.
اسکیما مجموعه ای از دیتاهای نشانه گذاری شده است که توسط وبمسترها و برنامه نویسان به منظور ارتقای سئو گزارش می شود و در ابزارهای ساخت و تست اسکیما عرضه شده اند. با ارائه این اطلاعات نه تنها شناخت بهتری از وبسایت شما توسط گوگل حاصل می شود، بلکه با نمایش داده های نشانه گذاری شده احتمال اینکه مخاطب روی وبسایت شما کلیک کند بسیار بالا می رود.
در نتیجه به مرور زمان سایتتان از رقبا جلو خواهد زد و جایگاه خود را به سمت نتایج نخست در صفحات جستجو ارتقا می دهد. اسکیما دارای انواع مختلفی است؛ از اسکیمای محصولات گرفته تا اسکیمای سوالات متداول و اسکیمای ویدیو و اسکیمای امتیازدهی کاربران در دسته ابزارهای ساخت و تست اسکیما شناخته می شود.
عملکرد ابزارهای ساخت و تست اسکیما به چه صورت است؟
اسکیما ایندکس شدن محتواهای مختلف وب سایتتان را ساده سازی می کند. پیش نیاز استفاده از اسکیما این است که کدنویسی وبسایت تان با کدنویسی HTML5 دارای سازگاری باشد. نشانه گذاری صفحات مختلف یک وبسایت به شکل دستی انجام می شود و کار کم دردسری نیست. بنابراین باید به شکل حساب شده و اصولی صورت گیرد. هر چند که متخصصین برنامه نویسی قادر به اجرای کدهای اسکیما هستند اما اگر کمی ذکاوت به خرج دهید، می توانید با ابزارهای رایگان این کار را خودتان انجام دهید. در ادامه ابزارهای ساخت و تست اسکیما را معرفی خواهیم کرد.
ابزار Schema App
این ابزار امکان ساخت و آزمایش اسکیما را فراهم می کند. این ابزار حاوی یک کتابخانه غنی است که امکان شناسایی محبوب ترین اسکیماها را می دهد. این ابزار به شما خواهد گفت که استفاده از کدام صفات در کدها امکان نمایش وب سایتتان در ریچ ریزالت را افزایش می دهد. از طرفی امکان تعریف اسکیما با توجه به داده های ساختار یافته ویکی پدیا را نیز برای شما فراهم می کند.
ابزار Hall Analysis
ابزار دیگری که در دسته ابزارهای ساخت و تست اسکیما طبقه بندی می شود، ابزار Hall analysis است که ابزار قادر است سریعا اسکیمای مورد نظر شما را تولید کند. با این حال فقط برای اسکیماهای کسب و کار محلی، بیوگرافی، محصول، رویداد و سازمان کاربرد دارد. کدی که این ابزار به شما ارائه می دهد را کپی کنید و در ابزار Google’s Structured data وارد کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.
ابزار Google Tag Manager
این ابزار را با نام خلاصه GTM می شناسند که به طور رایگان این امکان را برای برنامه نویس ها ایجاد می کند که اقدام به آپدیت نمودن و بارگذاری تگ ها و کدهای یک سایت نمایند. این سرویس توسط متخصصین استفاده می شود و در حوزه اسکیما نیز بسیار پر کاربرد است.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان برترین شرکت سئوکار در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
ابزار Google Search Console
ابزار معروفی که اغلب برنامه نویسان با قابلیت های آن به عنوان ابزارهای ساخت و تست اسکیما آشنایی دارند، ابزار Data Highlighter است که یکی از ابزارهای Google Search Console می باشد. همانطور که از نام این ابزار پیدا است، می توان به کمک آن اقدام به هایلایت نمودن و نشانه گذاری موضوعات مختلف استفاده کرد. این ابزار لقب ساده ترین ابزار اسکیما را به خود اختصاص داده و داده های نشانه گذاری شده را در ریچ اسنیپت به کاربران نمایش می دهد.
Micro Data
میکرو دیتاها داده های خرد و کوچکی هستند که در بخش های مختلف یک وبسایت مورد استفاده قرار می گیرند. هر میکرو دیتا دارای سه تگ به نام های Itemprop، Item type و Itemscope می باشد که به کمک آن ها می توان اقدام به ساخت یک قطعه کد اسکیما نمود. امکان مشخص نمودن موضوع هر صفحه از وبسایت و ایجاد توضیحات اضافی به کمک ابزار میکرودیتا فراهم است.
JSON-LD
این اسکریپت رایگان امکان ایجاد یک ساختار سازگار با استانداردهای اسکیما را می دهد. بدین منظور کافی است به وبسایت www.Schemaapp.com بروید و ابزار JSON-LD schema generator tool را انتخاب کنید. این ابزار به شما کمک می کند که با انتخاب یک موضوع مشخص، تگ های مختلفی را تعریف کنید و با تکمیل فیلدها یک اسکیمای حرفه ای ایجاد کنید. یک اسکیمای حرفه ای که می توان به راحتی آن را درون ساختار وبسایت قرار داد. موارد ذکر شده به عنوان چندین مدل ابزارهای ساخت و تست اسکیما به حساب می آید.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کرج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
۴ افزونه وردپرسی برای ابزارهای ساخت و تست اسکیما
- افزونه Schema Pro؛
- افزونه WP Schema Pro؛
- افزونه Yoast SEO؛
- افزونه All In One Schema Rich Snippets.
آشنایی با ابزار تست اسکیما
زمانی که کدها و ابزارهای ساخت و تست اسکیما را در وبسایت خود فعال می کنید، باید از عملکرد درست آن و فعال بودن کد اطمینان حاصل نمایید. در مورد استفاده از افزونه های وردپرسی نیز باید عملکرد صحیح افزونه را حتما چک کنید. بدین منظور باید از ابزار آنلاین تست اسکیما استفاده نمایید.
پس به عنوان اولین گام وبسایت خود را در گوگل سرچ کنسول به ثبت و تایید برسانید. Testing Tool یکی از ابزارهای معروف برای تست اسکیما است. بعد از ثبت آدرس سایت در سرچ کنسول کافی است سراغ این ابزار بروید تا از صحت اسکیما اطمینان حاصل کنید. ابزار تست Rich Result نیز در این راستا کارآمد خواهد بود. هشدار Valid با رنگ سبز به معنای مورد تایید بودن و هشدار Invalid با رنگ قرمز به معنای عدم تایید است. هشدارهای زردرنگ نیز اهمیت خاصی ندارند و تنها پیشنهاداتی برای بهبود هستند.
جهت ارتباط با پالیز محتوا به عنوان شرکت برتر سئو سایت در کاشان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
استفاده از ابزارهای ساخت و تست اسکیما
همانطور که متوجه شدید ابزارهای ساخت و تست اسکیما هم برای متخصصان و هم برای افرادی که در زمینه برنامه نویسی دانش کمتری دارند قابل استفاده است. پس اگر در حوزه کدنویسی یک حرفه ای نیستید نگران نباشید. ابزارهای معرفی شده در این مطلب ارجحیت خاصی به دیگری ندارند. پس اگر می خواهید بهترین ابزار را بشناسید راهی جز امتحان کردن ابزارهای مختلف و تحلیل نتایج ندارید.